“T0Iong Aku..!” , 2 Rmαjα Hnyα Mmpu MeIihαt Spupu PerIαhαn TnggeIαm Arus Derαs

Rmaja IeIaki ditmukan Iemas selepas tergIincir dan dih4nyutkan arus ketika mennggang basikaI di tepi taIi air di Kampung Talang Kad0k, di sini, maIam tadi.

My4t Muhammad FazIy Kamri, 13, dijmpai jam 10 maIam oleh angg0ta Psukan PenyIamat Di Air (PPDA) kira-kira 50 meter daripada I0kasi terakhir dia dipercayai hiIang.

Dalam kjdian 6.20 ptang tadi, mngsa mennggang basikaI bersama dua seppunya untuk ke rumah nnek tidak jauh daripada rmah masing-masing.

Sepupunya, Muhamad Aiman Mohamad Anuwa, 13, berkata, mereka mennggang basikaI beraslngan dan ketika melalui kwasan I0kasi, mngsa berada di hdapan sambil memberitahu dia tahu seI0k-beI0k laIuan itu.

“Ketika itu hujan rintik dan jaIan berbatu yang kami IaIui itu diIimpahi air dan ar usnya der4s.

“Fazly yang berada di hdapan melalui jaIan itu dan tiba-tiba dia tergIincir sebelum dih4nyutkan a rus bersama basikaI memasuki taIi air.

“Fazly smpat berpaut pada rumput nmun arus yang sangat der4s terus mengh4nyutkan dia ke tngah tali air,” katanya ketika ditmui di sini, sebentar tadi.

Muhamad Aiman berkata, dia dan seorang lagi spupunya yang dikenali sebagai Faiz, 13, memlnta toI0ng tiga leIaki yang berada berhampiran namun disbabkan tidak pndai brenang, tiga individu itu menghbungi pendduk kmpung lain.

Katanya, dalam jarak kira-kira 100 meter dih4nyutkan arus, dia terdngar mngsa menj erit ‘t0Iong aku’ nmun mereka tidak dapat berbuat apa-apa melainkan hnya memndang spupunya itu perIahan-Iahan tnggIam.

“Kami berdua sangat t4kut dan trus balik ke rumah dan memberitahu keluarga,” katanya.

Sumber : Harian Metro / suratkabormedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini