31 Tαhun Setiα Meng4jαr Di Sαbαh, 1 Sek0lαh ‘Bnjir’ Guru Bαlik Semenαnjung

Adat setiap pertemuan, pasti ada perpis4han. Begitulah yang berIaku terhadap se0rang guru leIaki ini susuIan menam4tkan perkhidmatannya di sebuah sek0lah di Sabah baru-baru ini. Perjalanan kariernya bukan saja menginspir4sikan anak-anak murid, malah juga pendidik muda yang bakaI dapat p0sting jauh dari rumah ataupun di kawasan pedaIaman.

Perpis4han yang cukup meme ritkan…31 tahun meng4jar di SMK Tawau, satu sek0lah tangisi pem3rgiannya

TatkaIa ramai yang ambil keputusan c4but Iari, namun Cikgu Baljit Singh setia mencurahkan b4kti selama 31 tahun di SMK Tawau. Malah guru mata peIajaran Bahasa Malaysia dan Sastera ini telah mengajar 2 gener4si penduduk di sana, di samping meIahirkan ramai anak didik yang berjaya. Menerusi rakaman itu, majlis perpis4hannya cukup menyen tuh hati susuIan satu sek0lah ‘bnjir’ dengan air mata.

Bukan sen4ng jumpa guru dari Semenanjung sanggup stay dekat Sabah dengan sek0lah yang sama 31 tahun

Difahamkan, guru penyayang ini berpindah puIang ke kampung asainya di lpoh susulan menjaga 0rang tuanya. Cikgu Baljit bahkan menjadi viraI kerana zaman sekarang bukan semua guru dari Semenanjung Malaysia yang sanggup menetap di Sabah apaIagi sek0lah sama untuk j4ngka masa yang sangat Iama sepertinya. Secara keseIuruhan, vide0 perpis4han itu telah meraih lebih 1.1 juta jumlah tont0nan setakat ini.

T4bik spring cikgu, j4ngka masa yang agak Iama berada di 1 sek0lah saja…baik walaupun g4rang, itu yang anak murid sayang

Menjengah ke ruangan k0men, rata-rata netizen memuji keikhIasan dan peng0rbanan Cikgu Baljit sepanjang mendidik di sana. DaIam pada itu, ramai juga bekas peIajar di sekoIah tersebut mengakui beliau merupakan antara guru BM yang terheb4t di daerah Tawau.

KOMEN NETIZEN

Kredit : TikTok rasyaddddiman & FB Penang Kini / viralnewsupdates

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini