“Ada Masa BelajarIah Agama” – Terang-Terang Meng4ku Jarang Solat 5 Waktu, PU Syed ‘Sembur’ Mas Khan

Pelak0n Mas Khan meraih perhatian dan mengund4ng kr1tikan netizen selepas dia mengeIuarkan kenyataan dan secara terang-terangan meng4ku jarang s0lat cukup 5 waktu.

Kenyataan itu adalah bagi menjawab s0alan ditanya oleh pengikutnya di Instagram dan Mas Khan turut berkata dia mempunyai cara lain untuk menambahkan pahala.

Bukan sahaja peminat industri hiburan tetapi peng4kuan itu turut membuatkan ramai pihak terke.jut termasuklah pendakwah bebas, PU Syed yang memberi teguran terhadapnya.

Katanya, s0lat adalah tiang agama serta wajib ditunaikan oleh umat Islam dan mninggaIkannya secara sengaja merupakan d0sa besar.

Menerusi Instagram, PU Syed menegur Mas Khan dan memaklumkan bahawa pelak0n dan usahawan tersebut wajib bertaubat serta qada s0lat yang ditinggaIkan selama ini.

Mengaku jarang s0lat dan cari pahala dengan kebaikan yang lain adalah satu kenyataan se0lah-olah ‘berani tanggung d0sa’. Amalan amalan lain hanyalah tambahan sahaja.”

Dalam pada itu, pend4kwah tersebut turut memohon Mas Khan belajar agama jika ada masa. Malah teguran ini turut dibuat untuk para pengikutnya yang lain.

SUMBER : Oh!Media / beautifulnara

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply