Adik Yaya Prgi Jua Stelah Bertahun Mnanggung S4kit. ‘Damailah Disana Ankku..’ Al-Fatihah

Kuala Lumpur : Pes4kit Knser Hati adik Yaya menghmbuskan nfas terakhir pagi ini selepas mederit4 akib4t s4kitnya.

Berita piIu ini ditulis oleh Ustaz Maliaman Kassim melaluai fbnya ” Sesungguhnya kami adaIah kepunyaan Allah dan kepada Allah jugalah kami kembali, Al-fatihah.

Menerima perkhabaran yang menge.jutkan dan menye.dihkan pagi ini, Sangat sangat terkjut dapat berita kema.tian adik Yaya.

Pemrgianmu sentiasa menjadi ingatan. Adik Yaya atau nama sebenarnya Noor Amelia Syahirah Binti Zaidi telah mninggaIkan kita seIamanya, sbak tidak terungkap banyak kenangan bersama arwh.

Akhirnya adik Yaya Pergi Jua setelah bertahun bertrung nywa dan meIawan Penykit k4nser Hati Yang dihadapi. Berehatlah dengan tenang sayang.

Tkziah buat ahli keluarga adik Yaya, berehatlah sayang, Moga r0h arwh adik Yaya, ditempatkan bersama orang yang soleh.

Sebelum ini rakan fb Cokelat Hazel menulis ” Assamualaikum semua yg mengenali yaya, Yaya sedang berj.uang dgn k4nser hati tahap akhir sekarang ni. Sel k4nser dah menye.rang dan makin mer.ebak dgn agreslf.

Pada 14.2.22 dktor dah bed.ah bua.ng 70% hati yaya yang dah r0sak, Tinggal lagi 30% hati yang juga r0sak dan masih ada sel k4nser, Kim0terapi diteruskan sehingga habis sesi.

Selepas perbincangan ke.s yaya di HKL, Hspital Putrajaya, HSNZ dan juga ibu yaya, dktor buat keputusan utk hentikan rwatan buat yaya sbb sel ka.nser dia sgt2 kuat sehingga tak ada tindakbalas ke atas kim0terapi yg dah dibuat Dan sekarang dah mere.bak hingga ke 0rgan lain.

Berkaitan dgn pender.maan hati untuk yaya, itu adalah pilihan terakhir yg ada. Namun tiada pend.erma yg sesuai utk yaya walaupun ibu yaya sendiri.

Yaya memerIukan hati daripada adik beradik kandung seibu dan sebapa,Ada seorang je kakak yaya yg boleh derma utk yaya tapi masih belum cukup umur lagi.

Dktor pun ada pesan supaya tunaikan apa sahaja yg yaya nak dan kalau yaya nk pergi ke mana mana bawalah dia, Sehinggalah saat ni, kami semua berusaha untuk tunaikan segala hajat dan keinginan yaya.

Doktor akan bagi rwatan asas sahaja utk yaya selagi nyawa dikandung badan bukan rwatan khusus utk k4nser.

Plan dktor buat masa sekarang, hanya buat pemindahan drah sebab hb rendah dan nak masukkan tiub untuk minum susu sebab yaya saklt dah tak makan tak minum.

Per.ut dia makin bngkak saklt dan mata dia pun dah kuning menunjukkan keadaan hati yaya yang dah kr1tikal.

Kun Fayakun, hanya Allah Yang Maha Mengetahui segalanya yg tersimpuI dan tersirat. Sama2 kita doakan buat anak syurga ni semoga diangkat segala saklt yg dia tanggung dan dipermudahkan segala urusan yaya di dunia dan akhirat serta dikurniakan keajaiban.

Mudahan Allah beri kekuatan utk ibu yaya dan kami semua yg di sekeliling yaya utk terima ujian ni dgn redha.

Semoga keluarga arwh adik Yaya tabah yang maha esa lebih sayangkan dirinya. Moga dia tenang disana. Al fatihah.

Sumber : dbongkar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni..TQ
Nak Join —Klik Disini

Leave a Reply