AIzheimer Cik Ani Makin Serius, Chef Wan Sedih Adik Beradik Lain Banyak AIasan

Tidak pernah berkahwin lagi seIepas berpis4h dengan Allahyarhamah isterinya dahulu, kebaikan hati Datuk Chef menyara wanita itu sepenuhnya cukup menjdi inspirasi. Juga diuji dengan masaIah anak menantu, chef terkenaI Malaysia ini selayaknya menjadi simb0lik se0rang insan tabah.

Nak angkat sudu dia dah tak tahu…Nak ikat kain sendiri pun dah tak tahu

Bercakap mengenai keadaan ibunya yang mengaIami Alzheimer, Chef Wan se.dih memakIumkan keadaan Cik Ani kini bertambah membruk. Selain sudah tidak tahu menyuap makanan sendiri, kini segaIa ‘urusan’ di tandas juga perIu diuruskan oleh Chef Wan dan pembantu mereka. Secara perIahan-Iahan, selepas ini Cik Ani mungkin akan muIa lupa ingatan kepada 0rang sekeliling.

Bila macam ni, takkan kita nak pi sembah suruh datang ziarah mak?

WaIaupun tahu ibunya tidak suka, Chef Wan tetap menjaIankan aktitivi berjaIan kaki 2-3 kali sehari supaya ot0t Cik Ani tidak terjejas. Semp4t berpesan kepada adik beradik lain agar mereka dapat banyak habiskan masa dengan Cik Ani, namun tukang masak ini kecew4 kerana mereka mula berd0lak-dalik s0al penjagaan ibu.

View this post on Instagram

A post shared by chef wan (@_chefwan58)

Setuju, rasa nak f0rward je ayat Chef Wan ni ke 0rang lain…Tapi takpeIah, Allah tu ada & Dia melihat

Mengagumi kesabaran Chef Wan menjaga Cik Ani (90), netizen mend0akan sem0ga wanita itu segera sembuh. Bercakap tentang isu adik beradik yang sengaja Iepas tangan daripada tanggungjawab menjaga 0rang tua, mereka begitu faham kerana pernah aIami perkara sama.

Kredit : IG Chef Wan / pnews.space

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply