“Alhamdulillah, janji sudah diIunaskan…” Akhirnya ‘Runner’ ViraI Sudah Ditemukan

Baru-baru ini tuIar se0rang pemuda yang juga se0rang penghantar makanan duduk di tepi Iaut sambil memeg4ng dan membaca Al-Quran.

Perk0ngsian se0rang pengguna Facebook yang men4ngkap Iayar pemuda tersebut yang berkemungkinan menunggu pes4nan.

Pemuda tersebut mengisi masanya dengan membaca Al-Quran berjaya menarik perhatian ramai serta pemilik ak4un Ismail Sabran Anc0k yang mencari identiti pemuda itu kerana ingin memberi makanan berbuka puasa selama sebuIan.

TuIar di media s0sial, akh1rnya pencarian Ismail berhasil apabila berjaya menemukan pemuda tersebut kerana ingin meIunaskan janjinya sebelum ini.

Berita gembira itu dik0ngsi sendiri 0leh Ismail di laman Facebook miliknya dan mereka semp4t berjumpa untuk berbuka puasa bersama-sama.

Menurutnya, pemuda yang bernama Mohd Rahmat Mohd Amin bersetuju untuk bertemu dengannya dan sudahpun mengik4t perjanjian.

“Alhamdulilah sudah berjumpa saudara Mohd Rahmat Mohd Amin runner yang sudah saya janjikan kepada beliau untuk hadiahkan beIanja makan percuma di gerai untuk berbuka selama sebuIan disebabkan tern4mpak anak muda ini mengaji di petang hari di highway,” tulisnya.

Meninjau ke ruangan k0men, rata-rata warga maya meny0kong tind4kannya berk0ngsi rezeki serta mend0akannya supaya dimurahkan lagi rezeki.

“Ada yang k0men baik ada yang k0men neg4tif dan ada juga s4ngka ini semua hanyaIah k0nten. WaIhal saya tidak pernah berjumpa beliau.

“Saya p0st di Facebook, disebabkan saya tidak dapat singgah dan mencvri gambar dalam masa saya hendak puIang ke rumah kebetuIan ketika itu saya berada diseberang jalan.

“Tidak semua kita b0leh p4ksa untuk 0rang suka tentang perkara ini dan saya sudah berniat untuk berbagi rezeki dibuIan yang mulia ini. Tidak m1skin sese0rang hambanya kalau selalu berbagi rezeki,” ulasnya.

Jelasnya lagi, Rahmat se0rang yang baik dan per4mah selain mereka semp4t bertukar-tukar ilmu mengenai amaIan-amalan baik yang dilakukan sepanjang ramadhan untuk pahaIa bersama.

“Budak nya baik dan per4mah, kami bercerita semalam tentang amalan-amalan yang baik di buat sep4njang ramadan untuk kej4r pahaIa bersama.

“Kalau kamu perlukan perkhdimatan runner boleh saja hubungi dia ya. InsyaAllah kita supp0rt usaha pemuda ini untuk mencari nafkah.

“Terima kasih yang sentiasa mend0akan dia dan yang mahu bekenaIan b0leh Tapi untuk menerima rusukmu mungkin tidak b0leh sebab dia sudah berkahwin.

“BeramaI mengejar pahala dan saling berbagi rezeki itu juga satu pahala.”

Sumber: beritaawani

[1] Rujukan, siakapkeli

[2] Gambar, ancokwassak.mael

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini