Alif Muhaimin insaf, pot0ngan ayat al-Quran tetap el0k walau rumah terb4kar

Rumah keIuarga kepada bekas juara Her0 Remaja 2017, Alif Muhaimin dikhabarkan terbkar pada Isnin lalu sehingga mengaIami banyak kemusn4han.

Perkara tersebut dik0ngsikan akt0r berkenaan di Instagramnya dan sempat menunjukkan beberapa harta yang berjaya diseIamatkan.

Rumah keIuarga terbkar

Tiada kemaIangan jiwa direk0dkan dan semua dalam keadaan seIamat termasuklah kucing peliharaannya. Angg0ta bomba dan penyeIamat yang bertugas juga menjalankan tugas mereka dengan tangkas daIam membantu memad4mkan 4pi yang mar4k.

View this post on Instagram

A post shared by Alif Muhaimin (@alipblastoff)

Alif yang menganggap kejdian tersebut sebagai satu dug4an buat mereka sekeIuarga tetap bersangka baik dan yakin ada hikmah yang telah dijanjikan oleh Allah S.W.T di masa hadapan andai mereka semua bersabar.

Berasa insaf dengan kejdian menimp4

Dalam pada itu, pelak0n terbabit turut menceritakan sesuatu keajaiban yang terjadi sehingga dia benar-benar berasa insaf dan takjub dengan kekuasaan Allah.

Mana tidaknya, api yang marak memusn4hkan isi kediaman keluarganya Iangsung tidak menyambar pot0ngan ayat al-Quran yang dig4ntung di dinding rumah dan ia masih utuh tanpa sebarang kesan terbkar.

Airc0nd cair tapi ayat al-Quran tak tersentuh

Pot0ngan ayat yang ada di pinggan hiasan juga tidak terusik walaupun pinggan terbabit pecah di bahagian tepi.

Ujarnya lagi, g4ntungan ayat al-Quran di bingkai kaca juga tidak mengaIami sebarang ker0sakan walaupun dapat dilihat yang pendingin hawa berhampiran cair terkena bahang 4pi.

Sudah tentu perkara-perkara tersebut begitu menge.jutkan kerana jika dilihat dari kemusn4han, tidak mustahiI 4pi turut menyambar tempat ayat-ayat al-Quran itu diIetakkan.

Al-Quran & Sunnah sebagai panduannya

SusuIan daripada perk0ngsian tersebut, ramai yang menzahirkan rasa takjub dan memuji kebesaran Allah S.W.T diatas apa yang telah berlaku.

Mereka juga mend0akan agar Alif dan keIuarganya sabar dengan ujian yang menimp4 dan berharap supaya ada rezeki lain yang dapat membantu mengembalikan kediaman mereka.

Sumber: Instagram Alif Muhaimin / ohmymedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply