Alląhu Sedihnyą, Arwąh Sempąt mintą mąaf sebelum ditidurkan untuk seląmąnya

Sempat muat naik status di Faceb0ok sebelum ditidurkan, akhirnya ia menjadi tulisan ‘terakhlr’ sebelum p3rgi buat selama-lamanya.

Begitulah yang dial4mi Allahyarham Muhammad Hanizam Azman yang mningg4l dunla semalam pada usia 30 tahun akib4t j4ngkitan C0vid19.

Hanizam yang lebih mesra dipanggil ‘Angah’ sebelum itu menulis satu ucapan ringkas di laman Faceb0oknya, Angah Bibh pada semalam.

“Saya akan ditidurkan, maafkan semua,” katanya dalam status terakhlr tersebut sebelum ditidurkan bagi menjalani pr0sedur rawatan C0vid-19 selanjutnya.

Pem3rgian Angah itu ditanglsi ramai insan yang mengenalinya. Dalam masa sama, laman Faceb0oknya juga turut ‘dibanjiri’ dengan ucapan takziah daripada kenalan dan warganet.

Salah se0rang kenalan, Azam Reddy mendakwa, pem3rgian arw4h sangat mengejutkannya. Malah sebelum ini, dia pernah s3mpat bersembang dengan arw4h melalui ruangan Chat di Faceb0ok.

“Innalillahi wa inna ilaihi raji’un. Walau tak pernah berjumpa tapi ada juga sembang di ruangan chat FB. Terkejut bila baca berita pem3rgian ni.

“Salam takziah buat keluarga Angah Bibh. Sem0ga arw4h ditempatkan dalam kalangan 0rang-0rang yang beriman dan beramal s0leh. Al-Fatihah,” katanya.

Selain itu, Adiff S0fiyan pula berkata, dia mula bersahabat secara maya bersama arw4h sejak lapan tahun yang lalu. Katanya, dia sempat memoh0n maaf sejurus membaca status terakhlr yang dimuat naik arw4h.

“Menjadi rakan FB Angah Bibh sejak lapan tahun dahulu, malam tadi beliau post akan ditidurkan kerana C0VID19. Saya sempat minta maaf dan memberi kata semangat.

“Pagi ini dikejutkan beliau telah mningg4l dunla. Salam takziah buat seluruh ahli keluarganya dan Al-Fatihah buat Allahyarham,” katanya.

Sementara itu, pengguna Facebook bernama Cda D’Vogue berkongsi, mereka berdua pernah bersahabat rapat dan turut menganggap arwah seperti adik kandungnya sendiri.

“Innalillahi wa inna ilaihi raji’un. Pem3rgian se0rang lagi sahabat merangkap adik yang selalu bergurau senda. Macam tak percaya dengan pem3rgian tapi AIIah lebih sayangkan Angah Bibh (Nizam).

“Moh0n semua sedekahkan Al-Fatihah dan d0akan untuk arwah. Tenanglah dikau di sana dik. Allah lebih menyayangimu,” katanya yang juga turut berk0ngsi tangk4p layar perbualan bersama arw4h di aplikasi WhatsApp sebelum ini.

Mengimbas kembali, semasa hayatnya, arw4h merupakan se0rang penyanyi dan pernah mendapat tempat ketiga dalam pertandingan Bintang Asli Remaja Kebangsaan pada 2009 dahulu.

Selain itu, arw4h juga pernah din0bat sebagai j0han Bintang Asli Remaja kategori lelaki yang dianjurkan Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara (JKNN) Kedah pada 2014 lalu.

Semoga Allahyarham Hanizam ditempatkan dalam kalangan r0h 0rang-0rang yang beriman. Salam takziah diucapkan. Al-Fatihah.

Sumber : FB Allahyarham Muhammad Hanizam

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini