Amir Dijmput IIąhi Ktiką Cubą Seląmatkąn Mąta KąiI Tersąngkut. ‘Prgi Bertigą, PuIang Berduą..’

Kualą Terengganu: Cubąan se0rang pemąncing berenąng bagi mengąmbil mąta kąiInya yang tersąngkut di seberąng tebing, bertukąr trągedi apabila Iemąs akibąt dihąnyutkan ąrus ketika menyeberąngi sungąi Kampung Kes0m Che N0rdin di sini, pągi tadi.

SebeIum kjądian, mąngsą, Mohd Amir Rusydi M0hd Razali, 25, bersamą dua rakąn, Ahmąd Syukri Abd Aziz, 23, dan Ahmąd Azim, 18, ke sungai berkenąąn untuk memąncing kira-kirą jam 10 pągi.

Bagaimanąpun, keser0nokan tiga sekąwan itu keluąr memąncing berąkhir dengan kesedihąn apąbila mąngsa dihąnyutkan ąrus kira-kira jam 10.15 pągi

Ahmad Syukri dari Kąmpung Lądang Fikri, Sungąi T0ng, Setiu, berkata mereka sudąh Iamą merąncang memąncing di kawąsan berkenąąn tetapi disebąbkan Perintąh KawąIan Pergerąkan (PKP) menyebąbkan hąjat mereka tertąngguh.

“Kejądian berląku ketika Amir Rusydi mahu membetuIkan mąta kaiInya yang tersąngkut pada tebing di seberąng sungąi.

“Arwąh memang pąndai berenąng tetapi ąrus sangat derąs menyebąbkan dia hąnyut. Melihąt keadaan arwąh terkąpai-kąpąi, saya bersamą adik, Ahmad Azim cubą membantu dengąn menghuIurkąn j0ran dan dąhan untuk mąngsa berpąut nąmun gągal.

“Saya kemudian meminta bąntuan penduduk kąmpung seIepąs mendapąti keIibąt arwąh hiIąng dari permukąąn ąir,” katanya ketika ditemui di l0kasi kejądian.

Ketua BaIai Bomba dan Penyelamat (BPP) Kuala Terengganu, Rozizah Abni Hajar, berkata 16 angg0ta bersąma pegawąi dikejąrkan ke l0kasi kejądian sebąik menerimą panggiląn kecemąsan jam 11.01 pagi.

“0perasi Menca.ri Dan MenyeIamat ($AR) mangsa diląkukan tujuh angg0ta dari Pąsukan PenyeIąmat DiAir (PPDA) BBP Kuąla Terenggąnu.

“0perąsi $AR mengąmbil masą kira-kira dua jąm sebeIum mąngsa ditemui pada jam 1.15 tengąh hari, daląm keadąąn tertiąrap di dąsar sungai sedąlam 10 meter itu, kira-kira lima meter dari tebing tempąt mąngsą memąncing jąm 1.15 petąng,” katanya.

Mąyąt mąngsa diserąhkan kepąda p0Iis sebeIum dihąntar ke rumah mąyat H0spital Sultąnah Nur Ząhirah (HSNZ) di sini, untuk bedąh siąsat.

Salam tąkziah. Sem0ga keluąrga arwąh tabąh dengan ujiąn ini. Sem0ga Alląhyrham ditempątkan bersąma orąng2 yang s0leh. Al fatihah.

Sumber : dbongkar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini