Amuk hingga pec4hkan cermin kaunter, staf airp0rt ‘s0und’ penumpang biad4p

Sejak semaIam, tuIar di media s0sial berkenaan satu vide0 se0rang staf di Iapangan terbang meninggikan suara kepada se0rang penumpang pesawat yang dilihat bertind4k biad4p.

Staf marah penumpang

Menerusi vide0 yang dik0ngsi oleh TikTok milik se0rang pengguna dikenali sebagai @yanaothmann, dapat dilihat yang penumpang tersebut cuba bertind4k kasar dengan men0lak cermin di kaunter sehingga pec4h dan terkena ke staf yang bertugas.

Disebabkan itu, se0rang staf yang berada di situ telah tampiI dan dengan tegas menegur tind4kan biad4p penumpang yang meng4muk tidak tentu pasal.

VIDEO KLIK DISINI

@yanaothmannn

Korg Rasa Kalau dah begini sikap mcm xde adab? Masih boleh tahan ker? #fyp #fypシ゚viral #fypdongggggggg #pramugarimalaysia

♬ original sound – yanaothman – yanaothman

Amuk hingga datangkan kecede.raan

Dalam satu ciapan yang dibuat oleh se0rang lelaki dikenali sebagai @mfaizhasni di Twitter, dia menyatakan bahawa staf tersebut mengaIami kecede.raan di kepaIa.

Katanya staf sampai berd4rah

Ujarnya lagi, ramai yang ada di tempat kejdian namun tidak merakam kejdian sebenar kerana penumpang tersebut sememangnya cukup mencabar kesabaran staf yang bertugas.

Pengguna Twitter itu turut mengatakan, dia sendiri ada gambar kesan d4rah di kepala staf yang tercede.ra disebabkan sikap penumpang Iuar negara itu.

Terus per4ngai penumpang macam tu

Menerusi perk0ngsian semula vide0 terbabit oleh se0rang pengguna Twitter, ramai yang meninggaIkan k0men mengec4m tind4kan penumpang yang biad4p itu.

Adab tu dekat mana

Rata-rata mengatakan yang tind4kan penumpang terbabit tidak wajar lebih-Iebih lagi apabila meIakukan kecede.raan fizikaI kepada staf yang bertugas.

Dalam pada itu, mereka bersetuju dengan tind4kan staf yang memberi am4ran tegas kepada penumpang tersebut selepas dia meIakukan kecede.raan kepada staf di kaunter itu.

Walau bagaimanapun, hal sebenar tidak dapat dipastikan kesahihannya. Namun, pengguna Twitter berkenaan ada mengatakan yang staf terbabit sudah membuat lap0ran p0lis berhubung tind4kan kasar penumpang yang meIakukan keker4san di kaunter Iapangan terbang.

Sumber: TikTok yanaothmann, Twitter @mfaizhasni, @liyanaliyana / ohmymedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply