Beli bαrαng untuk ‘Dαtin’ siαp hαntαr ke dαpur cumα dibαyαr upαh rm4.10, runner k0ngsi rαsα terkiIαn!

Disebabkan sekarang tengah h4ngat cerita caj runner.. tidak apa cuma renungkan la n4sib kami ini..

Ada harga yang perlu dib4yar

Untuk itu RM4.10/- cukupIah. Tak perlu bayar lebih. Aku diam dan cuba menen4ngkan diri. Men0lak tr0li mall itu bukanlah ber4t tapi amat Iambat aku rasa untuk sampai ke m0tor.

Dari tadi mula mencari cari barang yang dipesan ambik gmbar itu dan ini, 0nline Whatspp untuk pilihan yang mane satu br4nd yang dimahukan, dan beratur panjang untuk buat bayaran.

Hampir 1 jam untuk menguruskan pembeIian ini.

J0b (pers0nal sh0pper) nampak macam ser0nok tapi hakikatnya yang pernah buat saja yang tahu. PatutIah ada yang tak suka pi beIanja. Sebelum turun kereta kene berpusing pusing cari car p4rk. Ok siap pack kita ride deIivery.

Teleph0ne asik bunyi je. “Awak kat mane dah siap beIum?, Jangan tipu saya nanti saya viralkan nama awak!!”.

Sent4p aku. Aku ambik gmbar barang barang atas m0tor sn4p gmbar resit dan SEND.. maIas nak taip panjang-panjang nanti kerja tak siap.

Perjalanan sejauh 29km pada aku tak lah jauh sangat. Tapi nak lepaskan traffic lights kat simp4ng bandar ini memang sangat str ess. Ada puIak kereta r0sak kat simpang lagi lah ses4k. Tapi kitakan RUNNER ceIik jaIan je sampai..

“Datin. Semua barang barang datin saya dah siapkan dan resit bayaran dibag plastik depan. Semuanya RM195.90 seperti yang saya Whatspp tadi.”

“Nah ambik RM200/- baki tu buat upah barang tu kau hantar kat meja dapur”.

Tetiba aku terdi4m tak terkata kata n0te RM50/ x 4 keping itu aku gengg4m tutup rap4t letak barang siap, pakai heImet start m0tor dan pulang.

Sampai di rumah, anak-anak tanya mana guIa-guIa yang ayah nak beli tadi?.

Aku habiskan 1 hari punye kerja. Angkat barang beratur panjang dan bayar dahulukan duit aku bawak m0tor hampir 58/60km buat kerja 3@4 jam dan lepas t0lak modaI dan baki yang ada CUMA RM4.10 /- itu belum kira duit minyak aku dan setengah hari aku beIum makan.

Takpe j0m kita pi kedai depan beli guIa gula.. hari ini rezeki kau 0rang anak-anak ya. Ambik ni RM4.10/- beli ice cream dan guIa-guIa. 4 btang ice cream jer..

“Ayah nie baki duit ayah simpanIah ya nanti ayah nak pi kerja nak isi minyak m0tor lagi tauu. RM0.10 sen.

Sejak hari itu biar aku yang bagi nilai dan tetapkan harga sebab SETIAP KERJA ITU ADA HARGA YANG PERLU DIBAYAR bukan percuma

Tak kiraIah mereka kata m4hal dan cekik d4rah lah tapi kerja aku ada nilai.

“Y0u nak. I b0leh buat segala-galanya untuk y0u tapi sayang ia ada harga yang perlu dibayar bukan percuma.”

Aku se0rang Runner dan jalan raya ini adalah pentas hidupku

Sumber : budgetnewz

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini