[VIDEO] “Benαr-Benαr Dari Perαsααn,Hinggα Beliαu Menαngis” Zul Mewαkili Semuα Untuk Menyuαrαkαn Isu Mαsjid Ini

Pernah bandingkan Dajj@I dgn degree, kali ini Zul sek0lahkan KJ dan KKM pula. “Engkau suka2 hati nak haIang manusia nak datang ke masjid, kebi4dapan yang meI4mpau”

Bekas pelak0n Zul Yahya nek4d memberhentikan anak-anaknya daripada sek0lah demi memberikan pendidikan agama yang lebih mendalam sebagai bekaI ke akhir4t. Jelas Zul, dia tidak menidakkan sistem persek0lahan di Malaysia sebaliknya percaya pada ketentuan qada’ dan qadar serta rezeki Allah.

Saya dan isteri berpakat ini jalan yg terbaik. Hari ini bukan zaman nak kejar anak dapat berapa A tapi ilmu akhirat yang masih Iagi nipis.

“Mereka memang sudah diberhentikan sek0lah. Apa yang dipentingkan adalah ilmu agama. Dalam agama pasti ada kejayaan, bukan di akhirat tetapi di dunia lagi,” kata Zul Yahya dalam sesi siaran langsung di Facebook baru-baru ini.

Zul yang mendirikan rumah tangga bersama Siti Raihan Mohd Rodzi mempunyai enam cahaya mata dan tiga daripadanya perempuan.

“Ada yang tanya anak-anak nak makan apa nanti? Tak kasihankan anak-anak? Saya percaya pada qada dan qadar. Yakin pada rezeki. Dunia semakin tua takkan tak nampak, sistem yang datang kepada kita hari ini luar biasa dan ramai yang rasa boleh hidup lama.

“Saya sendiri sudah berusia 50 tahun, apa akan jadi pada 50 tahun akan datang. Bagaimana agama dalam diri anak-anak kita? Mampukah degree dan master menyelamatkan mereka daripada d4jjal?” s0alnya lagi.

Terdahulu, Zul berk0ngsi pandangannya untuk tidak meneruskan persek0lahan anak-anaknya di Instagram dan Facebook hingga mencetu.skan pelbagai ker4guan dan prov0kasi. “Kami ibu bapa berhentikan anak-anak kami dari sekolah bukan kerana tak ambil berat masa depan mereka tapi kami nak anak-anak kami lebih berjaya di akhir4t keIak. Insya-Allah.

“Ilmu akhirat itu lebih penting dari segala-gala ilmu,” tulisnya hingga ditudu.h sebagai ekstrimis agama.

Mengambil c0ntoh daripada dirinya sendiri yang tidak punyai sijil persek0lahan, Zul meneg4skan rezeki akan mencurah-curah sekiranya tidak put.us usaha.

“Sijil pada anak-anak pun belum tentu berikan kehidupan. Saya pun SRP tak ada, menulis pun tak pandai tapi Allahuakbar, Allah bagi rezeki macam-macam bentuk. Yang penting usaha, kalau ada sijil tapi m4las tak guna juga.

“Kita bukan nak toIak dunia, tapi dunia ini untuk jambatan ke akhirat. Harus ditekankan pendidikan agama betul-betul dalam kehidupan anak-anak,” katanya yang turut menganggap modul pembelajaran di sekolah ‘tungg4ng-terbalik’.

Sumber Dan Rujukan : Majalah Harian / mymediamaya

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini