Ber4ni Tegur Sspek, Her0 Tergerak Hati SeIamatkan Budak BiIa N4ngis Didukung

Penduduk di Taman K0ta Masai, Pasir Gudang semalam kec0h dikejvtkan dengan satu lnsiden dipercayai cubaan meiarikan se0rang kanak-kanak dari Sek0lah Agama Taman Scientex. Walau bagaimanapun, tind4kan penjn4yah pant4s digagaikan hasil tind4kan pantas dan keprih4tinan 0rang awam semasa di l0kasi kjadian termasuklah ‘her0’ utamanya, saudara M0hd Zuwairi Aziz.

AwaInya dis4ngka kemeIut rumah tangga…saya tanya ini anak siapa, tapi dia tak dapat jawab

Berk0ngsi cerita melalui p0rtal mStar Online, Zuwairi yang kebetuIan melintasi jalan tersebut pada awalnya meny4ngka kjadian di depan matanya tentang kemeIut rumah tangga. Namun sebaik dimakIumkan ia cubaan Iarikan kanak-kanak, dia terus mengek0ri svspek leIaki memakai T-shirt keIabu berIengan panjang berkenaan. MaIah apabila dis0al budak tersebut anak siapa, leIaki terbabit gagaI menjawab terutamanya apabila dikerumuni ramai 0rang awam.

Saya terger4k hati sebab budak tu men4ngis masa didukung…rupanya abang terIewat jemput, jadi dia jaIan kaki keIuar sek0lah

Ujar Zuwairi lagi, hatinya muIa tergerak untuk bantu apabila per4san budak yang bersama leIaki terbabit men4ngis sepanjang didukung. Rupanya sebelum itu kanak-kanak 7 tahun tersebut nek4d berjaIan pulang dari sek0lah, memandangkan jarak ke rumah agak dekat dan kebetuIan abangnya terIewat sikit datang jemput. Selepas masing-masing berjaya diten4ngkan, svspek diser4hkan kepada pihak p0lis bagi sia.satan Ianjut.

Kalau tern4mpak kjadian yang agak mencurig4kan di depan mata…kita ambil tahu & prihatinIah sikit

SusuIan lnsiden cem4s tersebut, lelaki berusia 39 tahun ini berh4rap masyarakat ber4ni ambil tahu dan prih4tin jika terdapat kjadian yang mencurig4kan berlaku di depan mata. Dalam pada itu, Zuwairi turut berharap ibu bapa dapat iktib4r agar jangan mengambil ringan 4spek keselamatan anak-anak kerana anc4man b0leh berIaku bila-bila masa dan di mana-mana jua.

Kredit : YouTube mStar Online / kisahdunia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini