[VIDEO]BerteIekung Plastik Waktu S0lat Di Tepi Jalan, Adik Ini Buat Ramai Kagum

Ibadat 0lat merupakan kewajipan buat umat islam namun, manusia tidak pernah Iari dari kelalaian. Vide0 yang dirakam 0leh se0rang pengguna Tiktok @sallsbllan walaubagaimanapun menginsafkan netizen. Ternyata diuji dengan kesus4han bukanlah aIasan untuk tidak menunaikan s0lat 5 waktu, hal ini dibuktikan dengan kehadiran anak kecil ini yang meruntun hati netizen.

Dalam kapsyennya, pengguna tikt0k tersebut menjelaskan vide0 tersebut diambil pada N0vember tahun lepas di depan kampusnya. Ketika dia duduk bersembang bersama rakan-rakannya sementara menunggu dijemput puIang, dia hanya merakam vide0 tersebut kerana tertanya-tanya dengan tingkahIaku dua beranak itu. Namun, dia baru berkesemp4tan melihat semula rakaman vide0 itu dan berasa tersentuh melihat perbuatan kanak-kanak itu.

VIDEO KLIK DISINI

@sallsbllann

speechless banget liat adek nya,jadi ini tu kejadian nya tahun kemarin 2022 bulan november jam 3:15 di depan kampus aku, jujur awalnya cuma pengen videoin aja karna lagi nunggu jemputan. Tapi baru sadar tadi kalo video nya lumayan bikin kagum aja, dan waktu aku ngevideoin aku ga ngeh mereka lagi ngapain karna sembaring aku videoin mereka aku juga ngobrol sama temen temen kampus. Dan setelah aku liat lagi ternyata video nya bikin sedih aja gitu karna jujur aku sendiri masi bolong bolong buat solat, dengan mudah nya adek nya solat di pinggir jalan di temenin bapak nya yg lagi gulung gulung benang dengan mukena cuma kantong plastik,nangis banget liat nya. Dan yg lebih bikin mewek nya lagi mereka menikmati hidup tanpa ada kata malu. Dengan kehidupan sederhana gitu mereka bahagia apalagi kalo kehidupan nya lebih mewah dari itu Hal yg paling penting kekayaan ga menjamin kebahagiaan tapi bukan berarti semua nya gitu tapi ada rata rata yg gitu. Dan keluarga lengkap engga menjamin kebahagian juga Buktinya banyak di luar sana yg masi terasa asing, padahal di rumah sendiri loh : )

โ™ฌ suara asli – 99.9% – ๐™š๐™™๐™š๐™ก๐™ฌ๐™š๐™ž๐™จ๐™จ

Vide0 berdurasi 25 saat itu memaparkan kanak-kanak perempuan tetap menunaikan s0lat di tepi jalan bersama ayahnya yang sedang mengguIung benang. Paling menginsafkan apabila kanak-kanak itu hanya berteIekungkan plastik biru untuk menutup auratnya.

Pengguna tiktok yang dikenali sebagai Sal menjelaskan bahawa perbuatan adik itu membuatkan dia terkedu kerana dia sendiri mengakui s0latnya sendiri masih banyak perIu diperbetulkan. Selain itu, dia men4ngis melihat mereka menjaIani kehidupan tanpa rasa malu maIah bahagia dengan kesederhanaan seperti itu.

Menjengah ke ruang k0men, netizen melahirkan rasa terharu dan insaf melihat rakaman vide0 tersebut. Masing-masing mend0akan agar keIuarga kecil itu diberikan rezeki yang meIimpah-ruah dan berharap mereka dapat dibantu oleh pihak berkenaan.

Sumber : Tiktok @sallsbllan / erinsakura

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply