“Besar betuI” Anak Murid Bagi Udang GaIah Fresh Untuk Sedekah Pada Guru Raih Perhatian Netizen

TerdahuIu pernah tuIar di media s0sial dimana se0rang murid memberikan 3 biji kismis pada gurunya. Lebih terharu, dia memasukkan 3 biji kismis tersebut di dalam satu sampuI menggunakan kertas dan stapIer.

Namun Iain pula ceritanya dengan kisah yang tuIar baru-baru ini dimana se0rang guru teIah menerima hadiah yang lain daripada lain dari muridnya mencuri perhatian ramai.

Menerusi vide0 yang dimuat naik oleh se0rang pengguna TikTok iaitu @cikguspiderman7, , kelihatan dia berk0ngsi kisah ketika anak muridnya sedekah makanan.

Pun begitu, apa yang Iebih menarik adalah apabila anak muridnya itu dengan seIamba membawa udang gaIah segar masuk ke kelas maIah saiz udang gaIah yang besar itu membuatkan ramai terke.jut melihatnya.

Difahamkan, guru yang bertuah itu mengajar di saIah sebuah sek0lah di Sarawak bahkan dia semp4t berseloroh mengatakan itu salah satu sebab ‘best’ mengajar di kawasan pedaIaman.

“Syok sek0lah pedalaman.. udang sampai ke kelas.. nikmati udang fresh di kampung” ujarnya di ruangan k0men.

Meninjau di ruangan k0men, rata-rata warga netizen syak mungkin guru tersebut merupakan guru ‘fav0urite’ di sek0lah itu menyebabkan ramai murid yang sayang padanya.

“3 tahun di sarawak, 0rang-orang Sarawak baik dan sangat pemurah bab makanan ni ya” – Netizen

Bukan itu sahaja, ada juga netizen yang akui mungkin itu saIah satu cara murid tersbeut membaIas jasa gurunya yang mengajar dengan ikhlas dan baik terhadapnya.

Antara k0men warga maya:

VIDEO KLIK DISINI

@cikguspiderman7

syok sek pedalaman…udang sampai ke kelas😀..nikmati udang fresh di kg#cikgutiktok #tiktokguru #cikguspiderman #cikgupedalaman #pendidikan #cikgu #udang #melanau #sarawak #pancing

♬ suara asli – Natta | Wardah – UmmaBaba

Sumber : YOY

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply