Pilu ‘Budαk Sek0Iαh Rendαh M4ut Dengαn Sengαjα Dicαc4tkαn’ -KepαIα Terpisαh Dαri Bαdαn

Lampung Timur – Se0rang kanak-kanak lelaki berusia 11 tahun dari Lampung Timur menjadi mngsa pembu n0han dengan tubuhnya dicac4tkan.

Kanak-kanak dengan nama RP itu dipercayai m4 ut dibu n0h ketika hendak turun padang mengambil durian.

lnsiden pembu n0han dipercayai berlaku pada 2 Mac 2022 sekitar jam 4.00 waktu tempatan. Ketika itu mngsa dikatakan datang ke padang dan semp4t berjumpa dengan rakannya yang bernama Tama.

“Saat bertemu di Iapangan, keduanya berpis4h kerana meIakukan kerja yang berbeza,” kata Ketua Polis Lampung Timur AKBP Zaky Alkazar Nasution, pada Khamis (3/3/2022).

Zaky berkata, kira-kira jam 4.30, rakan sekerja mngsa tiba-tiba terdengar jerit4n meminta toIong. Jerit4n itu datang dari arah mngsa berkerja.

“Rakan sekerja mngsa tidak mencari punc4 bunyi itu kerana keadaan ketika itu geIap,” kata Zaky.

Rakan sekerja mngsa kemudiannya ingin puIang sekitar jam 6.00 pagi. Bagaimanapun, dalam perjaIanan puIang, dia menemui kesan dar4h di sekitar Iadang.

Rakan mngsa turut menges4n kesan d4 rah dan kemudian menemui ibu j4ri kaki di situ.

“Tidak jauh dari penemuan ibu jari kaki dia menemui m4 yat tanpa kepaIa,” katanya.

Melihat my4t itu, tambah Zaky, rakan sekerja mngsa segera berlari dan memaklumkan penduduk setempat. Penduduk segera melap0rkan kejdian itu kepada Polis Labuhan Ratu.

Selepas pihak p0lis menerima lap0ran tersebut, Pasukan Inafis Polis Lampung Timur tiba di l0kasi kejdian kira-kira jam 09.00 pagi. Polis segera mengenaI pasti mngsa yang dibu n0h dan dicacatkan.

Ketika pr0ses pemindahan mngsa hendak diIakukan, penduduk mengesyaki se0rang lelaki berinisiaI HA (26) kerana membawa sebiIah pisau milik mngsa. Polis segera men4han lelaki itu.

“Ketika mngsa hendak dipind4hkan, tiba-tiba penduduk ternampak se0rang lelaki keluar dari padang sambil membawa sebiIah pisau kepunyaan mngsa. Kemudian penduduk segera mengesy4ki lelaki itu sebagai peIaku pemot0ngan dan segera melakukan usaha tangk4pan bersama angg0ta pihak Polis Labuhan Ratu. ,” sambung Zaki.

Sus pek kemudian dibawa ke Polis Lampung Timur untuk s0al sia sat Ianjut. Sementara itu, my4t mngsa dilap0rkan telah berada di Hspital Sukadana untuk pr0ses pengec4man.

“Kami masih meIakukan sias atan, bagi mengetahui m0tif suspek,” katanya.

VIDEO KLIK DISINI

Sumber : MalaysiaUpdate / mymediamaya

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini