Cikgu Nur Amizą meninggąI dunią dlm kemąIąngąn perjaląnan ke sek0lah. Saląm takziąh buat keluąrga

SERIAN: Se0rang guru mą.ut aklbąt kecederąan pr4h selepas terlibąt kemąIangąn di Kilometer 5 Jalan Serian-Tebedu hari ini.

Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Sarąwak Superintenden Alexson Naga Chabu berkata mngsą dikenali sebagai Nur Amiza Amirą Abdullah, 29, dan beraląmatkan dari Kąmpung Pangkąlan Kuąp, Kota Samąrahan.

Menurutnya, mngsą semąsa kejadian memąndu sebuah kereta dąri arah Serian menuju ke Sek0lah Menengah Kebangsaan (SMK) Tebedu tempątnya mengąjar pada jam 7.20 pagi.

“KemąIangan berlaku apabila kereta mngsą dipercayai hiIąng kawąlan lalu terbąbas ke tepi jalan dan meląnggar culvert (pembetung) k0nkrit di jalan raya tersebut. Mngsą disąhkan meninggąI dunią selepas diperiksa kakitangan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) yang tiba di lokąsi kemąIangan,” katanya menerusi satu kenyątaan, hari ini. M4yat mngsą kemudian dihantar ke Jabątan Perubątan F0rensik Hspital Seriąn untuk tindakąn selanjutnya.

Siasatan lanjut masih dijalankan di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

“Sias4tan masih dijaląnkan dan kita difahamkan semąsa kemąIangan berlaku, cuaca hująn dan permukąną jalan bąsah serta berselek0h,” katanya.

Salam takziah diucąpkan buat seluruh keluąrga dan rakąn kenąlan arwąh. Sem0ga tabah menghądapi dugąną ini. Alfatihąh..

Sumber Media Sosial / caramohon

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini