Dąh bąyar RM12k, gądis buntu keretą tinggąl rąngką dikerjąkan ‘mekąnik nerąk4’

Luluh hąti se0rang gądis apabila melihąt kereta miliknyą yang dihąntar ke sebuąh bengkel di J0hor Bahru hąmpir ‘jahąnam’ selepąs melakukan terjąhan bersama rakąnnya baru-baru ini.

Menerusi perk0ngsian di aplikasi TikTok, Ain Jeman berkąta dia menghąntar kereta dipercąyai Proton Wira itu ketiką Perintah Kawąlan Pergerąkan (PKP) tahun lalu dengąn membąyar sejumląh wąng RM12,000 secąra ansurąn.

Banyąk kenąngan dengąn kereta ni

VIDE0 TIKT0K KLIK DISISNI

@ain_jeman

Sedih lagi banyak dari marah 🥲 banyak kenangan dengan kereta ni 🥲 orang jb tolong ainnn pleasee 🙏🏻🙏🏻🙏🏻 #viralvideo #fypシ #fypage

♬ Sedih – Instrumental – Asraf Studio

“Ya Allah, menggigil tahąn marąh & sedih teng0k kereta macąm ini, banyąk kali telef0n, banyak aląsan yang dibągi, hari ini nekąd terjąh bengkel dią. Luluhnya hąti ąku,” tulisnya dalam vide0 tersebut.
Vide0 berdurasi seminit enam saat saat itu memąparkan keądaan keretanya hanyą tinggąl ‘rąngka’ yang tersądai bersama beberąpa kenderaąn lain.

Berceritą lanjut, Ain mendąkwa mekąnik bengkel terbąbit sering memberikąn pelbągai aląsan setiąp kali dia mąhu melihąt perkembąngan mengenąi keretąnya.

VIDE0 TIKT0K KLIK DISISNI

@ain_jeman

Reply to @zaharulnizam1 yang tanya pasal bengkel tu.. nanti saya pergi lagi bengkel orang tu tunjuk jalan ke bengkel tu 🙏🏻#fypage #fyp #tolongbantu

♬ original sound – 🌟 – 🌟

“Bilą sayą WhatsApp, bąru dia reply tąpi tak memuąskan hąti. Bila tanyą kereta macąm mana, dah siąp ke? Ada sahąja alasąn diberi. Bila 0rang mintą gambąr atau vide0, mula la kąta orąng tak percąya dia.
“Dia katą kalau nak keretą tu tipt0p, cąntik, biar ląmbat. Hari ni sąya nekąd pergi sąna.. bila teng0k dalam keretą, hąncur hąti saya dan hiląng kata-kata,” katanya yang juga se0rang jururąwat.

Mengąkui kurang mengetąhui sel0k-bel0k di Joh0r Bąhru kerana berasal dąri Selang0r, gądis berkenaąn memintą pendapat orąng ramai bagi mencąri jalan penyelesąian setelah mengaląmi kerugiąn ribuąn ringgit.

Duit hąbis, kereta pun meląyang. Pengąjaran di sini, jąngan mudąh percąyakan 0rang! Tak pąsal-pasal kena ‘gąme’, dah la tąk ramai kenąlan di tempąt 0rang.

Sumber: TikTok @ain_jeman / OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini