Dakwa Akib4t Perbuatan Khi4nat, Ribuan Ikan M4ti. Pemilik K0lam Hanya Mampu MengaIir Air Mata

Ribuan ikan di sebuah k0lam di Kuala Lipis, Pahang dilap0rkan m4ti didkwa disebabkan oleh perbuatan khi4nat, dalam kjadian yang dilap0rkan berlaku pada 14 September 2022.

Menurut pemilik k0lam tersebut menerusi laman Facebook milik mereka (K0lam Pancing Tok KING Empire), k0lam tersebut telah ber0perasi selama lebih dua tahun dan merupakan saIah satu punc4 pendapatan ibu mereka.

Menerusi gambar-gambar dan vide0 yang dik0ngsikan, kelihatan b4ngkai-b4ngkai pelbagai jenis ikan termasuk ikan patin bergeIimpangan di atas darat dan juga dilihat terapung di dalam k0lam tersebut.

Difahamkan, hal tersebut didkwa berpunc4 daripada perbuatan khi4nat oleh individu yang tidak bertanggungjawab. Walau bagaimanapun, mereka masih menunggu lap0ran penuh dari pihak polis untuk mengesahkan hal tersebut.

SusuIan itu, k0lam berkenaan terpksa ditutup sementara dan pemiliknya turut mem0hon maaf kepada para pelanggan yang mungkin terjejas.

Setakat ini, tiada maklumat lanjut dik0ngsikan oleh pemilik facebook berkenaan. Menerusi perk0ngsian tersebut, ia turut menarik perhatian netizen yang meninggaIkan pelbagai komen.

Rata-rata menyuarakan rasa simp4ti dan mengec4m perbuatan tidak bertanggungjawab tersebut. Sebahagiannya pula turut mend0akan agar pemilik bersabar dan digantikan dengan rezeki yang lebih baik selepas ini.

VIDEO KLIK DISINI

Setakat ini, perk0ngsian kedua berkenaan kjadian tersebut yang dibuat di laman facebook berkenaan sudahpun mendapat lebih 1.3k tanda suka dan dik0ngsi lebih 1.2k kali.

Sumber: newsbcs / updateinside

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni..TQ
Nak Join —Klik Disini

Leave a Reply