Demi sesuap nasi, pemuda sanggup bantu buang samp4h hari2 dari rumah ke rumah demi meneruskan hidup

Tak din4fikan lagi, ramai yang terkesan dengan krisis pandemik C0VID-19 yang melanda negara sejak tahun lalu. Ada yang hil4ng sumber pendapatan dan terpaksa kais pagi makan pagi dan kais petang makan petang untuk meneruskan hidup.

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Begitulah seperti perk0ngsian vide0 daripada se0rang netizen sisrose77 yang memaparkan kisah se0rang pemuda sanggup mengutip sampah dari rumah ke rumah demi menanggung hidup.

Setiap hari datang t0long buang sampah

Menerusi vide0 pendek di aplikasi TikTok itu, pemuda tersebut dikatakan datang setiap hari untuk menol0ng para penghuni perumahan berkenaan bagi sesiapa sahaja yang memerlukan bantuan membuang sampah.

Dari segi upah pula, pemuda itu tidak meminta jumlah tertentu namun cukuplah atas keikhlasan pemberi dalam bentuk duit atau makanan.

Tingg4l dalam hutan selepas dihalau dari rumah sewa

Dalam pada itu, wanita itu turut mendedahkan bahawa pemuda itu tinggal di dalam hutan di tepi kawasan perumahan berkenaan, setelah dihalau 0leh pemilik rumah sewanya.

Disebabkan k0s hidup yang semakin meningk4t dan pendapatan terjejas, dia tidak dapat membayar duit sewa rumah itu.

Sebagai inisiatif meneruskan kehidupan, dia nekad untuk men0long penduduk perumahan itu membuang sampah walaupun upah yang diterima sekadar cukup untuk mengalas perut yang lapar.

Video TikTok sisrose77

Bagaimanapun, adalah tidak diketahui latar belakang dan kisah hidupnya tetapi perk0ngsian tersebut membuatkan kita berfikir setiap kali kita rasa diri susah, masih ramai lagi yang lebih susah dari kita.

Rata-rata netizen turut mendoakan pemuda ini aagar dipermudahkan segala urusan dan dimurahkan rezeki selalu

Sumber: TikTok @sisrose77 / ohmymedia.cc