Dicαb4r Rαkαn Buαt Aksi WheeIie, Netizen Kαsihαn Teng0k Anαk Sαmpαi Menαngls

Menunggang mot0sikal dalam keadaan memb4hayakan sememangnya satu perkara yang saIah kerana boleh memb4hayakan ny4wa 0rang lain.

Walau bagaimanapun, ketika diusia muda terutamanya kaum lelaki, perkara tersebut seakan satu kebiasaan dan ramai yang pernah meIakukan aksi-aksi lagak ng3ri di jalanan.

Tind4kan merb4haya

Namun, jika per4ngai ketika muda masih dibawa-bawa sehingga sudah mempunyai anak, ia bukanlah sesuatu yang harus dik4gumi lebih-lebih lagi jika melakukan perkara tersebut ketika membawa anak menaiki mot0sikal.

Hal ini dik0ngsikan akaun Twitter milik @My_CrimeWatch apabila menunjukan se0rang lelaki memb0nceng anaknya di bahagian depan dan membuat aksi ‘wheelie’ yang memb4hayakan.

VIDEO KLIK DISINI

Menerusi vide0 tersebut dapat didengar tangisan kanak-kanak tersebut yang ket4kutan selepas bapanya meIakukan aksi tersebut namun tetap diteruskan 0leh lelaki itu.

Perakam vide0 juga galak meminta aksi Iagak ngeri terbabit dilakukan berulang kali untuk dirakam.

Anak memang tak b0leh nak pilih bapak

Sehubungan dengan perk0ngsian tersebut, rata-rata warganet telah meningg5lkan k0men dengan mengec5m tind5kan kurang bijak lelaki berkenaan kerana meIakukan tind4kan merb4haya itu lebih-lebih lagi ketika membawa anak kecil.

Mereka juga turut meras4kan individu yang menyuruh lelaki itu meIakukan aksi wheelie turut tidak bertanggungjawab kerana cuba menggadaikan ny4wa se0rang anak kecil hanya untuk sebuah 0nten tak berfaedah.

KOMEN NETIZEN

Sumber: Twitter @My_CrimeWatch / OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini