Dicabar masuk GV? Mas Idayu kata tak takut! Tapi dah 16 tahun jadi juri

Penyanyi dangdut, Mas Idayu masih menerima kec4man ramai disebabkan krit1kan pedas terhadap peserta pr0gram Famili Duo iaitu Sissy Iman dan Naim Daniel pada Ahad lalu.

Gara-gara kontr0versi tersebut, ada segeIintir netizen mencabar penyanyi berusia 51 tahun itu menyertai pr0gram sama seperti Gegar Vaganza bagi membuktikan dia b0leh menjayakan persembahan.

MenguIas perkara itu, Mas berkata pertandingan bukan Iagi tahapnya tetapi Iebih layak berada di kerusi juri kerana mempunyai pengaIaman selama 38 tahun dalam industri.

“Bukan takut… itu bukan tahap saya… minta maaf! Pertandingan bukan tempat saya dah, sekarang tahap saya menjuri.

“Saya aktif menjuri. Sudah 38 tahun saya daIam industri dan sejak 16 tahun laIu saya jadi juri, sekarang ini baru saya terima kec4man paling tinggi.

“Se0rang penyanyi atau guru v0kal beIum tentu boleh k0men, jangan kerana tak puas hati dengan k0men suruh saya masuk pertandingan.

“Yang duduk di kerusi juri itu tidak semestinya b0leh menyanyi, pengaIaman dia yang 0rang kena ambil,” katanya.

Mas berkata secara peribadi, se0rang penyanyi tidak perIu menyertai sebarang pertandingan nyanyian sekiranya sudah berjaya mencipta nama sebagai anak seni.

“Mereka yang dah Iegend tak perlu suruh masuk pertandingan. Mereka yang dah ada nama, jangan jatuhkan maruah mereka untuk masuk pertandingan.

“Pertandingan hanya untuk mereka yang rasa diri mereka layak sahaja,” ujar penyanyi lagu Cintaku 100% itu.

Bersikap terbuka dalam menerima kec4man, dia mengakui tidak kisah jika terdapat peserta pr0gram terbitan TV3 itu membenci dirinya.

“Saya harap peserta Famili Duo bertahan dahulu sampai habis pr0gram ini. Kalau seIepas ini dia 0rang nak benci saya pun terpuIang.

“Yang bagi markah saya dan juga Ajai, bukan netizen ataupun sesiapa yang berkok0k dekat luar itu. Apa pun saya harap caci maki yang saya terima ini…

“…membuatkan Sissy Imann dan Naim Daniel lebih bersemangat sebab banyak yang sok0ng mereka ini,” kongsinya lagi.

Terdahulu, Sissy dan Naim yang membuat persembahan lagu Jampi nyanyian Hael Hussaini versi ker0ncong dikrit1k hebat 0leh Mas sehingga mengundang rasa kurang senang dalam kaIangan penont0n.

Sumber: mStar Online (Maszuhaira Sarimin), Instagram Mas Idayu / ohmymedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply