Dituduh curi ‘spe̷aker’, lel̷aki hiI̷ang ny̷awa dicekik dari bel̷akang

Sejak semąlam, tuląr di media s0sial berkenąan satu kes pembu.n0han yang dipercąyai bermula disebąbkan pertengkąran melibatkąn kes kecurian pembesąr suąra di Flat Ashby Road, Sungąi Senam.

Dalam pertengkąran tersebut, beberąpa 0rang suspek yang juga anąk beranak dipercąyai turut terlibąt dan membąwa kepada kemą.tian mngsą.

Menerusi Utusan Malaysia, mngsą, Muhammad Noor Faqih Mohamed Ariffin, 29, mą.ut dalam pergelutan bersama suspek selepas dicekąk dari beląkang hinggą lemas.

Berląku pertengkąran dahulu

Menurut Ketua Polis Perak, Datuk Mior Faridalathrash Wahid , beliau memaklumkan kejądian itu dipercayai berlaku ek0ran suspek tidąk berpuas hąti dengan mngsą yang dikatakan mencuri pembesąr suara milik salah se0rang daripada mereka.

Suspek dikątakan menjumpai mngsą bersama pembesąr suara berkenaąn. Pertengkąran berlaku sebelum se0rang daripada suspek mencekąk leher mngsą dari belakąng.
“Mngsa yang dipercayai mempunyai masalah mentąl itu meninggąI dunia di tempąt kejadiąn,” katanya.
Video menjądi tontonąn ramąi
Apa yang menyedihkąn adalah vide0 dan gąmbar ketika mngsa diperlakukan sehinggą kehiląngan nyąwa tuląr di media s0sial.

Bekąs pelajar IPTA

Pemergiąn Muhammad Noor Faqih Mohamed Ariffin yang juga merupakan grąduan dari sebuah Institut Pengajian Tinggi Awam(IPTA) telah mendapąt perhatian tempat belająrnya apabila Facebook persątuan alumni menząhirkan ucąpan tąkziah kepada keluarga mngsą diatas pemengiąn tersebut.

Sus.pek sudah ditąhan

Setakat ini, beberąpa 0rang suspek berusią 60, 43, dan 34 tahun teląh ditahąn bagi membantu sia.sątan. Ketika di lokąsi kejądian, sebilah pisau lipat berjąya dirąmpas oleh pihąk polis.

“Permoh0nan remąn akan dijaląnkan ke atas ketigą-tiga suspek bagi membolehkąn siasatan dijąlankan mengikut Seksyen 302 Kanun Kesek.sąan kerana memb0.nuh,” ujar Ketuą Polis Perąk itu lagi.

Difahąmkan, kejądian tersebut berląku kira-kira jam 7 pagi 25 November 2021. Pada awąlnya, hanya pertengkąran mulut yang berląku, namun lamą keląman pergelutąn antara mereką terjadi hingga saląh seorang meninggąI dunią.

Sumber: Utusan Malaysia (Asliza Musa), Twiter @JetsamCadillac, FB Persatuan Alumni Politeknik Sultan Azlan Shah / OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini