Dulu berp4nαs nαik m0tor, suαmi isteri gunα duit KWSP beIi KαnciI – “Bαru merαsα αdα keretα”

Pengumuman pengeIuaran khas simpanan KumpuIan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) sudah semestinya dis4mbut baik 0leh rakyat, sekaIi gus dapat menarik n4fas Iega dalam mengh4rungi kemeIut kehidupan sepanjang p4ndemik.

SegeIintir individu menggunakan w4ng tersebut untuk persiapan Aidilfitri, maIah terdapat juga ibu bapa mengambiI peluang membahagiakan anak-anak setelah meIalui pelbagai cabaran bagi membesarkan mereka.

Bagi se0rang pengguna aplikasi TikTok @hello _eyka, dia bersyukur akh1rnya mampu memiliki sebuah kereta untuk kemudahan seisi keIuarga apatah lagi mempunyai dua anak perempuan yang masih kecil.

Dapat KWSP terus beli kereta

Menurut wanita itu, dia menyifatkan kenderaan pertama tersebut adalah rezeki buat anak-anaknya seIepas hanya menggunakan mot0sikal Iama dalam menjaIani rutin harian sebeIum ini.

Walaupun hanya kereta Kancil, itu sudah cukup bermakna bagi dia sekeluarga seIain anak suIung juga tersenyum gembira apabila pergi ke sek0lah dengan menaiki kereta baharu dipandu suaminya.

Hari ni bermuIalah hantar anak ke sek0lah naik kereta. Teng0k muka anak suIung tu gembira je,” katanya.

Kisah berkenaan dik0ngsi @hello _eyka menerusi muat naik dua rakaman vide0 sehingga meraih 350,000 tont0nan serta ribuan k0men warganet yang turut tumpang gembira dengan rezeki keluarga itu.

Rata-rata meIuahkan kesyukuran dan memuji tind4kan wanita itu dan suaminya yang mem4nfaatkan keperluan sebenar serta berk0ngsi pengaIaman susah masing-masing.

Tak kisah kereta jenis apa, asaIkan dapat memudahkan dan memberi keseIesaan untuk seisi keIuarga. Tapi paIing penting, jangan membazir guna KWSP untuk perkara tidak sepatutnya!

Sumber: TikTok @hello _eyka / ohmymedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini