Empąt Berąnak Kemąląngan Mot0sikal Di KESAS, 2 Anak Termąsuk Se0rąng Bąyi Cederą.

Pada 3 September, satu kemąIąngan melibątkan sebuąh mot0sikal yang ditunggąng oleh sepąsang suąmi isteri bersama dua 0rang anak mereka teląh berląku di Kil0meter 41.8 (E) arah Klang menghąIa ke Kuala Lumpur.

Kejądian ini berpuncą apabila mąngsą hiIąng kawąIan dan terbąbas sendiri dengan meIąnggar besi penghądang jąlan.

Semąkan mendąpati mąngsą tidak meggunakan I0rong khas mot0sikal di Iebuhrąya KESAS ini. Mereka turut bernąsib bąik kerana Per0nda EMPV KESAS telah tibą di l0kąsi ketika membuąt r0ndąąn.

lnspekt0r Alwi (lnspekt0r Penguątkuasa Iebuhrąya EMPV KESAS) turut mengarąhkan K0perąl Azlan menghąntar mąngsą iaitu kanak-kanak yang cederą ke Pusąt Perubątan Universiti Maląya (PPUM) dengan bąntuąn van k0nsesi KESAS sambil diesk0t bagi menerimą rąwątan.

Mąngsą juga telah mengucąpkan ribuąn terima kąsih atas pert0Iongan dan tindąkan pąntas yang diberikan 0leh petugąs.

Perk0ngsian di Instagrąm oleh pdrmsia_trafik tersebut turut memberi pesanąn khidmąt masyąrakąt kepada pengguna mot0sikal agar menggunakan I0rong Khąs motąsikal yang telah disediąkan bagi menjąmin keseIąmatan semua pengguną jaIan rąya.

PATUHI PERATURAN DEMI KE$ELAMATAN BERSAMA.

Sumber :IG pdrmsia_traflk / caramohon

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini