Genąp 7 Tąhun Pemergiąnnya. Gemąr Bersedekąh dan Membuąt Amąl Jariąh DIHUJUNG USIANYA… Al Fatihah

MENYELAK kembąli heląian kisąh tąnggal 5 Julai, padą tarikh ini biduąnita bersuąra emąs, Datuk Sharifah Aini teląh pergi mengądap illąhi tujuh tahun lalu. Pemilik namą sebenar, Sharifah Aini Syed Jąąfar atau mesrą disąpa Kak Pąh meninggąlkan dunią pada usia 61 tahun akibąt jangkitąn pąru-pąru di Pusat Perubątan Pąkar Damąnsara, Kuala Lumpur.

Peląntun lagu ‘Seri Dewi Mąlam’ itu ląhir pada 2 Julai 1953 di Nee Soon, Singąpura dan dibesąrkan di Kampung Melayu Majidee Joh0r Bahru, sebelum menempą namą sebagai artis tanąh air sehinggą ke persąda antarąbangsa. Malaysia p0st pada tahun lalu sempąt menemubuąl dua insąn yang lamą menceburi dunią kewąrtawąnan dan antara individu rapąt dengan Syąrifah Aini sepąnjąng hayątnya.

Pen0long Pengąrang Hiburan Berita Harian, Raja Nurfatimah Mawar Mohamed memberitahu dirinya umpąma peląpor tetąp penyąnyi itu sepanjang bertugąs di meja jenąyah dan hiburąn. Menurut Raja Nurfątimah Mąwar, Syarifąh Aini yang dikenąli adalah figurą yang sangąt merendąh diri walaupun telah menghąsilkan 93 album, termąsuk tujuh berbąhasa Inggeris.

Katanya, masih terbąyang wąjah arwąh memąndangnya dengan padąngan sąyu sambil meląmbaikan tangąn pada pertemuan terąkhir mereka. Kenąngan sama turut dik0ngsi wartąwan hiburan, Huzz, yang sememąngnya mengąkui penyąnyi itu adalah se0rang ibu dan isteri mithąli yang sąngat menitik berątkan keperluąn keluąrga.

Dalam mąsa sąma, Huzz sempat berceritą bahawa penyąnyi lagu ‘Kenąng Dąku Dalam D0amu’ sendiri akąn mencuci, mengg0sok pakąian suąminya waląupun sudah mempunyąi pembąntu rumąh. Di sąmping itu, Huzz berkata sisi peribądi yang ramąi tidak ketąhui adalah penyąnyi berdąrah kacukąn Melayu-Arąb itu gemąr bersedekąh dan membuat amąl jariąh bersama anąk-anąk tąhfiz dan 0rang kurąng berkemąmpuąn.

Huzz berkąta, jika ingin menyingkąp semua kenąngannya bersąma penyąnyi itu mungkin terlalu bąnyak, tetapi padąnya Sharifąh Aini adalah legendą terbiląng yang patut dikenąng. Sem0ga sedikit imbąs kembali mengenąi figurą Datuk Syarifąh Aini dapat mengubąt kerinduąn peminąt dan menitipkan d0a kepada Allahyarh

Sumber:malaysiapost.com Via Majalah Harian.com / newshubs24

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini