Hanya bawa bek4l nasi & gar4m, ‘aunty’ kerja cuci 2 rumah cum4 diberi upah RM10

Ketika w4ktu sukar ini, sememangnya ramai yang harus dibantu kerana tak semua bern4sib baik masih mempunyai pekerjaan.

Ada juga yang terp4ksa melakukan pekerjaan yang tak setlmpal dengan tenaga dikeluarkan hanya kerana mahu mendapatkan sedikit wang untuk membeli makanan.

Beri bantuan keperluan

Menerusi perk0ngsian yang dibuat oleh Ketua Pegawai Operasi (COO) satu pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di laman Twitternya @aisyahsyahid, dia telah memuat naik vide0 se0rang warga emas wanita yang masih bekerja mencuci rumah dengan bayaran yang tidak berbal0i.

Upah RM10 untuk 2 rumah

Menurutnya, wanita tersebut telah dibayar RM10 sahaja walaupun telah membersihkan rumah sehari suntuk. Lebih mengejutkan, bukan hanya satu rumah, tetapi dua rumah yang perlu dibersihkan.

Menurut @aisyahsyahid, pihak mereka telah bertemu dengan wanita itu kerana ingin memberi sedikit b4rang keperluan kepadanya.

Bawa bekal nasi dengan garam

Lebih meny3dihkan., dia s3mpat menunjukan bekal makanan yang dibawa bagi mengalas perut semasa bekerja. Hanya nasi kanji dan garam tanpa ada seb4rang lauk di dalam bekas makanannya itu.

Masih perlu kerja diusia senj4

Tambah @aisyahsyahid lagi, wanita tersebut s4ngat ramah dan fasih berbahasa Melayu. Dia mencari rezeki diusia senja ini bukan untuk menjadi kaya, tetapi untuk menyuap makanan ke mulutnya sahaja.

Walau bagaimanapun, warga emas tersebut sudah diberikan bantuan oleh pihak NG0 . Oleh itu pihak NG0 sangat berharap agar lebih ramai dapat menyumbang kepada mereka ataupun sesiapa yang dalam kesusahan ketika ini.

Satu rumah patut RM250!

Perk0ngsian berkenaan s4ngat menyentuh hati dan ramai yang telah meningg4lkan k0men diruangan Twitter @aisyahshahid.

Rata-rata mereka berasa ger4m apabila mengetahui ada yang mengambil kesempatan terhadap warga emas itu disamping ada yang ingin memberikan bantuan kepadanya.

Agak2 la RM10 untuk dua rumah

Ni upah kalau buang s4mpah je

Jah4tnya yang bagi upah macam tu

Tak b0leh tau teng0k orang tua kena kerja lagi

Sumber: Twitter @aisyahshahid / ohmymedia.cc

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini