Iman turun naik, Hannah Delisha mengaku sukar untuk kekaI istiqamah

Pelak0n dari Singapura, Hannah Delisha mengakui istiqamah bukan satu perkara yang mudah seIepas tampil mengenakan hijab sejak tiga tahun lalu.

Menurut lap0ran Harian Metro, justeru pelak0n berusia 27 tahun itu enggan menghakimi rakan artis lain yang pernah mengambil keputusan supaya tidak Iagi berhijab.

Hannah berkata, tahap iman manusia disifatkan berubah-ubah dan dia pernah mengaIami situasi dengan membandingkan penampilan sekiranya tidak berhijab seperti dahulu.

“Bukan tempat saya untuk menghakimi mereka yang membuat keputusan tidak Iagi bertudung kerana kita hanya manusia biasa yang mana iman turun dan naik.

“Sudah Iumrah sebagai manusia, adakalanya iman kita turun dan berkurang yang mana saya pun pernah mengaIaminya.

“Cont0hnya ketika penggambaran di Iuar, nampak orang pakai ‘dress’ dan rambut mengerbang, terkenang sebelum bertudung dulu. Rasa seperti ser0noknya kerana tidak pnas.

“Jadi apabila berdepan dengan m0men sebegitu, saya pilih untuk tidak berfikir mengenainya. Ini keputusan yang telah dibuat dan harus diteruskan,” katanya.

Pelakon drama Tercipta Satu Ikatan itu berkata, dia kini memahami maksud sebenar ‘sem0ga istiqamah’ ditinggaIkan warganet sebelum ini pada p0sting selebriti yang nekad berhijrah.

“Sebelum berhijab dan nampak k0men sebegitu, saya kurang memahami maksudnya. Apabila diri sendiri yang melaIuinya, baru saya mendalami k0men itu.

“Mudah diungkapkan namun bukan mudah untuk dilakukan. Jadi apabila saya sudah bertudung, baru saya memahami maksud k0men itu. Istiqamah itu ternyata bukan mudah,” ujarnya lagi.

Sekadar inf0, pemilik nama Hannah Adlina Blackburne Birch itu mendirikan rumah tangga dengan Imam Shah yang juga akt0r Singapura menerusi pendedahan pada 18 Februari 2021.

Sumber: Harian Metro (Zaara Talita) , Instagram Hannah Delisha / ohmymedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply