‘Influencer’ Makan Cend0l PaIing Sedap Di Pulau Pinang, Netizen Sangsi Status HaIal – ‘Saya L0ya Tekak Nak TeIan’

Se0rang ‘influencer’ atau pempengaruh teIah mencetuskan kontr0versi selepas memuat naik vide0 review makanan di sebuah kedai cend0l yang terletak di Pulau Pinang.

Cendol paling sedap?

VIDEO KLIK DISINI

@eijamusvlog

Katanya chendol paling sedap kat Penang 🤤

♬ original sound – EijaMus Vlog – EijaMus Vlog

Pempengaruh wanita itu berkongsi rakaman sedang makan cendol di kedai yang difahamkan pemiliknya bukan beragama Islam.

Katanya cendol paling sedap kat Penang.

Bagaimanapun, perkongsian itu menerima pelbagai reaksi yang kurang senang.

Rata-rata warganet terutama penduduk tempatan menyatakan mereka sendiri tidak pernah berkunjung ke kedai itu kerana sangsi dengan status halal.

Ada juga pengguna media sosial yang ‘kembang tekak’ ketika melihat ‘influencer’ itu menikmati keenakan cendol yang dibeli.

Mana halal!

Di samping itu, Ustaz Abdullah Khairi juga tertarik untuk meninggalkan komen. Katanya, dia tidak pernah teringin untuk makan di situ biarpun merupakan anak jati Pulau Pinang.

Sehingga artikel ini ditulis, pempengaruh bertudung itu masih belum memadam video terbabit serta memberi sebarang kenyataan.

Sumber: TikTok / ohbulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni..TQ
Nak Join —Klik Disini

Leave a Reply