Inilah AmaIan D0a Pengasih Nabi Yusuf untuk Kelihatan Cantik Dan Tampan

KECANTIKAN dan KETAMPANAN sememangnya Menjadi Idaman Setiap orang Tidak Kira Lelaki Mahupun Wanita.Zaman Sekarang Ini Syarikat-Syarikat Produk Kecantikan bagaikan Cendawan Baru tumbuh Di Serata Dunia,Tidak Lupa Juga Sesetengah Hosspital Ataupuyn Klinik Menawarkan Perkhidmatan Pembedahan Untuk Kelihatan Cantik,Namun Itu Adalah Dilarang Dalam Islam Kerana Merubah Bentuk Asal Tanpa Sebarang Uzur Dan Semata-Mata Ingin Kelihatan Cantik.

LELAKI PALING TAMPAN
Kita Sudah Sedia Maklum Bagi Umat Islam Seluruh Dunia Tentang Seorang Ssuk tubuh Yang Paling Tampan Allah Kurniakan Kepadanya Iaitu Nab Yusuf A.S .
DiDAlam Al Quran Ade Menyebut Tentang Ketampanan Nabi Yusuf Dalam Surah Yusuf Ayat 31 :

فَلَمَّا رَأَيْنَهُ أَكْبَرْنَهُ وَقَطَّعْنَ أَيْدِيَهُنَّ وَقُلْنَ حَاشَ لِلَّهِ مَا هَذَا بَشَرًا إِنْ هَذَا إِلَّا مَلَكٌ كَرِيمٌ

“Tatkala wanita-wanita itu melihatnya, mereka kagum dengan keelokan wajahnya, dan mereka melukai (jari) tangannya dan berkata: “Maha sempurna Allah, ini bukanlah manusia. Sesungguhnya ini tidak lain hanyalah malaikat yang mulia.” (QS. Yusuf: 31).

Namun Begitu Terdapat Perbezaan Pendapat DiKalangan Ulama Dalam Isu Ketampanan nabi,Ada Ulamak Berpendapat Nabi Adam A.s Berdasarkan Dalil AlQuran Dan Hadis,Ada Ulamak Berpendapat Nabi Kita Muhammad S.A.W Yang Paling Tampan Berdasarkan Dalil Alquran ,Namun Harus Kita Tahun,Setiap Umat nabi,Allah utuskan Nabi yang Paling Baik Rupa Parasnya,
Bagi Umat Islam Khususnya Di Nusantara Begitu Banyak Menceritakan Ketampanan Nabi Yusuf,ini Bukan Bermakna Menolak Ketampanan Nabi-Nabi Lain,Tidak Sama Sekali! tapi Sekadar Meriwayatkan Ketampanannya Kepada Umat Zaman Sekarang ini.

Ulamak Telah Mengariskan Beberapa Doa Dari Surah Yusuf Dan Surah Taha Sebagai Doa Memohon Kepada Allah S.w.t Untuk Ketampanan Atau Kecantkan Pada Wajah kita,
Bagi Sesiapa yang Meninginkan Wajahnya berseri Disini Kami Kongsikan Doa.Marilah Kita Amalkan Doa Ini Selepas Solat Fardhu Untuk Dapatkan Seri Semulajadi Pada Wajah :

Surah Yuduf Ayat 12:4 :

“Idz Qaala Yuusufu Li Abiihi Yaa Abati Inni Ra Aitu Ahada’ Asyara Kaukabauw Wasy Syamsa Wai Qamara Ra aituhum Lii Sajidin”
Maksudnya : (Ingatlah peristiwa) ketika Nabi Yusuf berkata kepada bapanya: “Wahai ayahku! Sesungguhnya aku mimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan; aku melihat mereka tunduk memberi hormat kepadaku”.

Seterusnya Dengan Membaca Keratan Dari Surah Taha Ayat 20:39 :

“Wa-alqaytu ‘Alayka Mahabbatan Minnii Walitushna’ ‘Alaa ‘Ainii”
maksudnya : dan Aku telah tanamkan dari kemurahanKu perasaan kasih sayang orang terhadapmu; dan supaya engkau dibela dan dipelihara dengan pengawasanKu.

Sekadar gambar hiasan
Cara Mengamalkannya :
➢Dibaca 3 kali dan di sapukan ke muka/wajah
➣Amalan ini juga sesuai untuk percepatkan jodoh
Sebaik – Baiknya Diamalkan Setiap Kali Selepas Solat Fardhu

PERLU Dibaca Tanpa Memisahkan Ayat-Ayat Tersebut,Baca Surah Yusuf Ayat 4 Sehingga Selesai Kemudian Berhenti Sekejap Beberapa Saat Kemudian Teruskan membaca Surah Taha Ayat 39.Tujuan Disuruh Berhenti Sekejap Diantara Dua Ayat Tersebut Bagi Mengelakkan Kita Terus Menyambung Dari Surah Yusuf Kepada Surah Taha Tanpa Berhenti,.

Ayat Ini Adalah Ayat Pengasih Bagi mengeratkan Lagi Hubungan Suami Isteri Dan Juga Anak-anak,Keluarga Dan Sahabat Bagi Tujuan Yang Allah Redhai.Gunakan Doa Penyeri/Pemanis Wajah Dan Pengasih dengan Niat Yang baik.

Setiap Kali Bertemu Atau Bersua Dengan Isteri,Suami,Anak,keluar,Saudara Mara bacalah Kedua Ayat Ini Dengan Niat Hubungan Itu Bertambah Seri Dan Manis Diantaranya.Tidak Perlu Berlafaz Dimulut Ketika Bersua,memadilah Membacanya Dalam hati.Baca 3 kali selepas solat untuk dikasihi oleh org sekeliling,Insyallah Allah Akan Makbulkan,Tapi Perlu Di Ingat,Doa Mesti Di Sertakan Dengan perlakuan yang baik,barulah Masyarakat Sekeliling Mengasihi kita,tunjukkan Sikap yang baik Sebagai Seorang Muslim/Muslimah,Doa Itu Sebagai bonus Sahaja,Doa tanpa Usaha Adalah Sia-sia.Semoga mendapat kebaikan Dari Amalan Doa ini

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ 1
Nak Join –> Klik Disini