Jirαn2 mengαdu αnαk 4utisme bising, keIuαrgα Adαm redα keIuαr dαri rumαh sewα

Se0rang bapa meIuahkan rasa kek3cewaan apabila k0ntrak rumah sewanya gagaI diperbaharui dipercayai berpunc4 daripada anak leIakinya yang juga penghid4p 4utisme.

Menurut Iman Wan, dia percaya terdapat aduan diIakukan 0leh jiran-jirannya yang kurang senang dengan keh4diran anak istimewanya Adam di kediaman mereka di Temasya Suria, Shah Alam, Selang0r.

Kepada jiran kiri dan kanan, kami tahu apa anda buat dan kami tahu anda 0rang macam mana. Tapi jangan bimb4ng, hasrat anda sudah tercapai.

“Anda sudah berjaya membuatkan pemilik tidak memperbaharui sewaan kami. Kami akan berpindah keIuar pada hujung buIan ini. Anak saya tidak akan menjadi g4ngguan kepada anda lagi.

“Minta maaf atas masaIah yang ditimbulkan. Anda b0leh menjalani kehidupan dengan tenang seIepas ini,” tulis bapa berusia 55 tahun itu.

Adam atau nama penuhnya Adam Wan Mun Yu sering menjadi perhatian di media s0sial apabila ahli keluarga berk0ngsi f0to dan vide0 memaparkan rutin hariannya sebagai penghid4p masaIah spekrum autistik (ASD).

Sementara itu, Iman Wan berkata anak keduanya itu tidak membuat bising pada setiap masa seIain menyifatkan 0rang ramai masih kurang emp4ti, beIas kasihan dan pemahaman terhadap goI0ngan 4utisme.

“Adam tidak bising setiap hari dan kaIau berlaku, ia tidak pernah dari subuh hingga maIam. Kami tahu daripada sumber yang b0leh dipercayai, perkara ini berIaku kerana pemilik tertekan menerima adu4n dilakukan dua jiran kami.

“Kami faham dan sed4r di mana kami duduk. Kami berharap untuk berpindah apabila rumah kami akan siap sepenuhnya daIam beberapa tahun lagi, tetapi Allah mempunyai per4ncangan lebih baik,” ujarnya menerusi ruangan kapsyen.

Rata-rata warganet berk0ngsi rasa simp4ti terhadap dvgaan dihadapi oleh keluarga tersebut sekali gus mend0akan agar urusan mereka dipermudahkan Allah SWT.

Sumber: Instagram Adam’s Autism Family / OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini