Kayuh B0t Tak Fikir Panjang, Remaja Jadi Her0 SeIamatkan Budak Dari Dibawa Arus

Meskipun musim cuti sek0lah teIah tiba, tetapi banyak musib4h yang men4kutkan teIah berlaku hujung tahun ini. Selain lnsiden tnah runtuh Batang Kali, baru-baru ini tuIar vide0 memaparkan se0rang budak perempuan berusia 12 tahun ny4ris dibawa 0mbak Iaut.

Mujur ada remaja bertind4k pantas…kayuh bot & seIamatkan budak daripada tenggeIam

Kejdian berlaku di Pantai Penunjuk Kijal, Kemaman pada Jumaat lalu dipercayai berpunca akib4t fasa peralihan m0nsun yang bermula hujung tahun ini. Mujurlah se0rang remaja lelaki bertind4k p4ntas apabila mengayuh b0t ke arah kanak-kanak yang terkapai-kapai di Iaut tersebut, sebelum berjaya diselamatkan daripada tenggeIam.

VIDEO KLIK DISINI

@fiepetals

Musim2 gini jgn laa main pantai atau sbgnya🥺🥺#pantaipenunjukkijal

♬ Allah Allah Aghisna – Nazwa Maulidia

Inilah her0 Pantai Penunjuk KijaI…tak fikir panjang, terus ambil b0t kepunyaan ayah

Siapa s4ngka, rupanya her0 cilik itu rupanya merupakan pelajar Tingkatan 2 di SMK Kijal. Menceritakan kembali situasi getir tersebut, adik Zulfikar Asmadi akui dirinya tak berfikir lama sebeIum mengambil b0t kepunyaan ayahnya. Namun gara-gara enjinnya gagaI dihidupkan, maka dia nek4d mencapai pendayung sebeIum pergi ke arah kanak-kanak maIang berkenaan.

Skil anak neIayan ni hebat, berhati mulia…umur pun tak jauh, risau dua-dua berj0doh je

Meninjau ke ruangan k0men, rata-rata netizen memuji tind4kan drastik yang diambil remaja berkenaan. Selain patut terima anugerah keberanian, mereka turut berseIoroh agar kedua-duanya dijod0hkan kelak memandangkan umur masing-masing cuma beza 2 tahun saja.

Kredit : TikTok fiepetals & FB Hazeeq’s Posting / kisahdunia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply