Kedai makan tak Iaku, wanita minta edit gambar ramai peIanggan cetus seb4k

Se0rang wanita yang dikenali sebagai Saliza Ita yang meminta agar gambar gerainya disunting yang sunyi tanpa peIanggan telah mencetuskan seb4k dan reaksi netizen di media s0sial.

Menerusi hantaran yang dimuat naik oleh Saliza di grup Facebook Edit Apa Hari Ini, kelihatan Saliza sedang berdiri di gerainya yang dipercayai di Felda Jaya di Jemp0l, Negeri Sembilan meminta jasa 0rang ramai untuk menjadikan rest0rannya itu ramai peIanggan.

“B0leh tak suntingkan gambar kedai saya ini biar jadi macam ramai peIanggan. Teringin nak ramai peIanggan macam kedai-kedaimakan lain yang viraI itu walaupun hanya dalam angan-angan,” katanya.

Difahamkan juga, dia terpksa meneruskan perniagaan tersebut walaupun sudah hampir berputus asa kerana hanya itu sahaja satu-satunya punca rezeki bagi men4mpung kehidupannya.

Apa yang lebih meny4yat hati, Saliza mamakIumkan dia hanya memper0leh RM47.00 sehari namun, dia tetap bersyukur dengan rezeki yang diberikan oleh Allah.

“Mudah-mudahan dengan angan-angan ianya menjadi kenyataan. Hampir berputus asa tapi tetap teruskan kerana ini sahaja lah kemahiran yang ada untuk teruskan hidup.

“Pernah satu ahri itu berniaga dari pagi sampai petang RM47.00 sahaja yang dapat. Tetap bersyukur kerana masih ada peIanggan yang sudi menjamu seIera di kedai kami,” ujarnya lagi.

Netizen seb4k dan tersentuh hati

Dalam pada itu, menjengah ke ruangan k0men, rata-rata netizen meluahkan rasa seb4k dan tersntuh hati dengan hasrat serta dug4an yang menimp4 Saliza.

Sem0ga perniagaan lebih maju dan ramai peIanggan dengan kuasa viral!

Malah, mereka turut mend0akan agar dengan kuasa viral ini, perniagaan Saliza akan bertambah maju dan memper0leh lebih ramai lagi pelanggan yang hadir demi mencapai hasratnya itu.

Sumber: Facebook @Edit Apa Hari Ini / ohmymedia.cc

Apa pendapat Anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Like, Comment, dan Share Halaman CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: CoretanNasihat tidak akan bertanggung jawab secara langsung atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Harap pastikan Anda berpikir panjang dan keras sebelum menulis komen Anda di sini. Admin juga tidak bisa memantau semua komen yang ditulis disini. Semua komen-komen adalah hak dan tanggungjawab Anda sendiri.

Leave a Reply