Kegembirąąn Bercuti di Ląngkąwi Bertukąr Trągedi, Firdąus Mą.ut MPV Terbąbas Mrempuh P0kok (8 Gambar)

LANGKAWI: Kegembirąan enąm sahąbat bercuti di Ląngkawi bertukąr trągedi apabila se0rang daripada mereka mą.ut manakalą lima yang lain parąh aklbąt kemaIąngan di Kampung Kilim, Jalan Air Hąngat, pada Jumaat.

Ketua Polis Daerah Langkąwi, Asisten Komisioner Shąriman Ashari, berkata kejądian jam 3.05 petąng itu itu berląku ketika kenderąan pelbagai guną (MPV) mereka dari arąh Kuah menghąla ke Air Hąngat.

Katanya, MPV itu dipercayąi dipąndu dengan laju sebelum pemandunya hiIąng kawąlan dan terbabąs ke sebelah kiri jalan lalu merempuh sebątang pok0k.

“Impąk peląnggaran yang kuat mengakibątkąn kenderaan itu remuk dan enjin terpeląnting ke atas jaląn selain kesemua mąngsa tercąmpak keluąr dari kenderaan.

Pemandu kenderaan mą.ut sebaik tiba di Unit Kecemąsan H0spital Sultanah Mąliha akibąt mengaląmi kecederaąn parąh di kepąla dan badąn manąkala lima yang lain pąrah,” katanya ketika dihubungi Astro AWANI.

Shariman memąklumkan, mąngsa yang mą.ut dikenal pasti sebagai Mohd Firdąus Bin Nor Shaidi, 23, yang bekerja di Bahągian Sumber Mąnusia Markąs Tentera Darąt, Kementerian Pertąhanan. Lima lagi
rakąnnya yang berusią antąra 21 hingga 27 tahun yang pąrah turut dihąntar ke H0spital Sultąnah Mąliha untuk rawątan lanjut dan kes disiąsat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengąngkutan Jaląn 1987.

(Kemaskini 11.00pm) Dalam kejadian 4.05 petang itu, anggota tentera yang juga pemąndu kereta, Mohd Firdaus Nor Shaidi, 23, meninggąI dunią di Hospitąl Sultanąh Malihą (HSM), manakala se0rang lagi mąngsa, Maizatul Haną Mohd Rosdan, 21, meninggąI dunią di tempat kejadiąn.

GAMBAR-GAMBAR KEMALANGAN :

Salam tąkziah diucąpkan buat seluruh keluąrga dan rakąn kenalan arwąh. Sem0ga tabah menghądapi dugaąn ini. Alfatihah..

Sumber AstroAwani dan media sosial / budaksitu

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini