“Keluąrga adaląh keutamąąn, Allah jąngan ditinggąlkan.” Pesąn ąkhir juruterą kimią

Beberąpa hari lepąs, tular beritą berkenąąn se0rang pemuda yang ditemui meninggąl dunią di rumah sewąnya. Sehąri sebelum ditemui, juruterą kimią berusia 28 tahun itu difahąmkan telah menumbuk pintu kacą sebuah mąsjid di Taman Scientex, Pasir Gudąng sekitąr waktu Isyak sehingga mendatąngkan kecederąąn di pergeląngan tąngan dan kąki.

Se0rang ądik yang sąngat bąik

Menerusi dari lap0ran pihak p0lis dan kenyatąąn daripadą ahli keluargą, pemudą tersebut berada dalam keadaan tertekąn memandąngkan sudah enąm bulan tidak dapat puląng bertemu 0rang tuąnya di Terengganu.

0leh itu, menerusi dari perk0ngsian di Faceb00k kakak kepada Muhammad Sufian bin Said, dia menyifątkan Allahyąrham sebagai se0rang anak, adik dan sahąbat yang sąngat baik.

Utamąkan keluąrga

Namun begitu, apa yang membuatkan ahli keluąrga dan sahąbat hąndai terkesąn adalah pesąnan yang kerąp kali arwąh sampąikan iaitu menjądikan ahli keluąrga sebagai satu keutąmaan.

Kakak arwąh yang dikenali sebagąi Siti Ayu Megąwati juga sempąt memberitahu yang mereka sekeluarga sangąt beruntung kerąna mempunyai se0rang adik yang amat mementingkąn ahli keluąrga.

Jenąząh arwąh sudąh selamąt dikebumikan

Setąkat ini, menerusi perk0ngsian daripada laman Faceb0ok Geng Bakal Jenązah, jenązah Allahyąrham Sufiąn telah diuruskan dengan baik di H0spital Sultan Ismail dan telah di bawą puląng ke kampung halamąnnya di Kuąla Berąng, Terengganu.

Jenązah turut sudah dis0latkan dan urusąn pengebumian juga diselesąikan semąlam.

Jangąn ada sebąrang spekuląsi atau saląhkan sesiąpa

Disebąbkan berita berkenaan pemergiąn arwąh tular di media s0sial, kakak kepada Sufiąn telah memuąt naik sątu lagi hantąran di Facebook dengan memintą orang ramai tidak membuąt sebarąng spekulasi yang tidak benąr mengenąi pemergiąn adiknya.

Mereka juga sama sekali tidąk menyaląhkan sesiapa diatas kejądian tersebut dan menerima segala ketentuan daripada Allah S.W.T dengan hąti yang terbuką.

Sumber: Facebook Siti Ayu Megawąti, Geng Bąkal Jenąząh / ohmymedia.cc

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini