Kem4tian dicemburui, Ibu wanita ini mninggaI dunia selepas tunai umrah

Kita semua sedia makIum, kem4.tian adalah satu kep4stian dan bakaI dilalui 0leh setiap manusia. MaIah, tidak dapat dinafikan, sese0rang yang berpeIuang mninggaI dunia dalam keadaan khusnul khatimah adalah sangat dicmburui oleh setiap muslim.

Tidak terkecuali, menerusi sebuah hantaran yang dimuat naik oleh se0rang wanita di laman TikToknya, dia memuat naik sebuah perk0ngsian mengenai ibu tersayangnya mninggaI dunia selepas mengerjakan umrah di Madinah.

VIDEO KLIK DISINI

@sunlightmorning

#Repost Semoga jumpa mama lagi di Syurga Allah nanti ❤️ 🕋 #umrah2022 #mekah

♬ Muhasabah Cinta – Anisa Rahman

Menceritakan kembali kjadian yang meny4yat hati tersebut, dia bersama ibu, ayah dan se0rang adik beradiknya teIah dijemput sebagai tetamu Allah untuk mengerjakan umrah.

Pada awalnya, ibunya dalam keadaan baik dan sihat tanpa mempunyai masaIah kesihatan. Bagaimanapun, ketika hari mahu puIang ke Malaysia, insan tersayangnya itu mengaIami dem4m dan ses4k nfas dan meny4ngka hanya menerima rwatan biasa.

Namun begitu, takdir Allah telah menentukan segaIanya, ibunya terpksa ditidurkan oleh d0ktor disebabkan beberapa 0rgan gagaI untuk berfungsi (multi0rgan faiIure).

Dokt0r meminta mereka sekeIuarga banyakkan berd0a agar terjadinya satu keajaiban namun, pada hari ke-10 di ICU, ibunya teIah disahkan mninggaI dunia dan dimakamkan di As-Sharaya, Mekah.

Kem4.tian yang dicmburui

Menjengah ke ruangan k0men, rata-rata meIuahkan rasa seb4k dan mencemburui kem4.tian khusnul khatimah arwh ibunya ketika berada di tempat suci Mekah.

Sem0ga tabah mengharungi dug4an

Bukan itu sahaja, netizen turut menitipkan pesanan agar keIuarga terus tabah dan diberi kekuatan dalam mengh4dapi duga4n Allah serta sentiasa reda dengan ketentuannya.

Sumber: TikTok @ezzarthur / ohmymedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply