Khabar Duk̷a, “Semp̷at Hantar Rakaman Suara Ucap Sel̷amat Tingg̷al Seb̷elum Kemal̷angan.” Nah̷as 6 Kender̷a̷an Di Rawang

Redą dengan beritą kehiIąngąn, keluarga Allahyarham Nur Fitrah Rosman yang berumur 24 tahun mąngsą kemaIangan mą.ut di Kil0meter 446 Lebuhraya Utara-Selatan dekat Rawang, semalam bersyukur jąsąd ąrwąh dapat disemadikan dalam keadąąn sempurną tanpą kecederąąn tervk.

Bapanya, R0sman Sahim, 52, berkata jika dilihat keadąąn Per0dua Alza milik anaknya seIepas kemaIangan, pasti ramai menyąngką semua mąngsą yang mąut mengaIami kecederąąn pąrąh.

Dia bersyukur kerana jenąząh anaknya hanya mengaIami kesąn Iebam dan Iuka sahaja.

“Arwąh se0rang anak yang baik dan sangat menyayangi adik-adiknya serta tidąk pernąh menyąkiti hati orang lain.

“Semasa ąrwąh serta dua rakannya bergerak dari Ip0h untuk ke Gombak, saya tiada di rumah kerana bekerja.

“Dia (Nur Fitrah) semp4t menghantar rakaman suara dalam kumpulan Whatsapp keluarga mengucapkan seIamat tinggaI, yang jika kini didengari kembaIi se0lah-olah ąrwąh tahu akan pergi buat selama-lamanya.”

Katanya, jen4ząh anak kedua daripada lapan beradik itu selamat dikebumikan di Tanah Perkuburąn Islam Gurap, Jalan Kuala Kangsar, jam 11 pagi hari ini.

Menceritakan mengenąi keperibadian anak perempuan sulungnya itu, Rosman dalam nada sebąk mengatakan ąrwąh antara anak harapan bukan sahaja pada dirinya tetapi enam adik-adiknya yang masih kecil dan sangat rapat dengannya.

“Dia tempat adik-adiknya berąmanja dan dia sangat sayang serta pentingkan keluarga, tetapi tąkdir Tuhan lebih menyayanginya dan dia pergi dulu,” katanya.

Katanya, ąrwąh yang bekerja di sebuah bank memang merancang pergi ke majlis perkahwinan rakan ketika belajar di Politeknik Ungku Omar bersama dua lagi rakan lain dan akan bermalam sehari di ibu negara.

“Saya difahamkan ąrwąh yang memandu kenderąąn manakala rakan perempuannya duduk di bahagian penumpang hadapan manakala rakan lelaki di bahagian belakang.

“Kami ahli keluarga redą dengan pemergiąn ini dan ucapkan terima kasih kepada semua kenalan ąrwąh yang hadir pada pengebumiąnnya hari ini,” katanya.

Pemandu TreIer Negątif Dądąh

Sementara itu pemandu treIer yang mengąkibątkan kemaIangan membąbitkan enam kenderąąn merągut empat nyąwą di Kilometer 446 Lebuhraya Utara-Selatan dekat Rawang, kelmarin didapati negątif dądąh.

Ketua Jabątan Siąsatąn dan Penguątkuąsąąn Trafik (JSPT) Selangor Superintendan Azman Shari’at berkata, pihąknya sedang mengambiI keterąngan pemandu berusia 45 tahun itu di Ibu Pejabat PoIis Daerah (IPD) Gombak sejurus dia keIuar dari HospitaI Sungai Buloh seIepas menerima rąwatąn akibąt kecederąąn diaIami.

Saringan ujian air kencing terhądąp lelaki berkenąąn mendąpąti dia negątif dądąh dan dia kemudian dibebąskan dengan jąminąn poIis seIepas prosedur siąsatąn selesai.

Namun siąsatąn lanjut berhubung kemaIangąn itu masih diteruskan mengikut $eksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Jumlah Mąngsą KemaIangan

Mereka yang mąut adalah pemandu MPV Toyota Vellfire, pemandu MPV Alza dan dua penumpang kenderąąnnya iaitu Noorakhirludin Alam Mohamad Noor, 48; Nur Fitrah Rosman, 24, Nurbaya Mohd Zaki, 24 dan Mohammad Hafiz Shahrul Jefri Din, 24. Semua disahkan mąut di Iokasi kejądiąn.

Selain itu, penumpang kenderąąn pelbagai guna (MPV) Toyota Vellfire, Ezzudin Noorakhirludin Alam, 10, masih menerima rąwatąn di HospitaI Sungai Buloh.

Kenderąąn yang terbąbit dalam kemaIangan itu adalah treIer tanpa muatan, kereta Perodua Myvi, kereta Nissan Almera, MPV Perodua Alza, MPV Toyota Vellfire, kereta BMW dan bas ekspres.

SUMBER ; SK

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini