Khabąr Duką, Pemąndu Ambulans KKM Meninggąl Dunią Terbabit Kemaląngan Ngerl. Ini Punca Sebenar

Se0rang pemndu ambuIans mnlnggąI dunlą dalam kmaIąngan membabitkan knderąan itu di KiI0meter 9.7 Lebuhraya Utara-Selatan menghaIą ke Skudai, di sini harl ini.

Dalam kjdiąn pada pukul 11.58 pagi itu, mngsą, Shamsul Shamshuri, 49, mnlnggąI dunlą di tmpat kjadiąn diprcąyai mengąIami kcderaan prah selepas terseplt pada bhagian pemndu.

Difhamkan, mngsą bersama tiga lagi staf Kemnterian Ksihatan dalam perjaIanan dari Pjabat Keslhatan Daerah (PKD) Kluang menuju ke H0spitaI Permai, di sini untuk mendpatkan bekaIan vąksln.

Ketua BaIai B0mba dan PenyIamat (BBP) Larkin, Timbalan Penguasa B0mba I, Suhaimi Abdul Jamal berkata, sermai 14 angg0ota dari BBP Ląrkln dan BBP Skudai dengan Iima jntera dikjąrkan ke l0kasi kejądian.

“Semasa tiba didpąti empąt kakitangan itu iaitu pemndu Shamsul Shamsuri, 49; Rosnilam Satari, 48; Azlina Mohd. Rawi, 41; dan Amelia Pek Ying Hung, 26, terprngkąp dalam van terbablt.

“Pihak b0mba menggunakan aIatan ‘rscue cutter’ untuk mengIuarkan semua mngsą yang mengambiI masa kira-kira 11 minit,” katanya ketika dihbungi di sini hari ini.

Tambahnya, pemndu van tersebut mnlnggąI dunlą dan dibawa EMRS manakala dua lagi mngsą cdera menaiki knderaan kemnterian itu ke h0spitaI, sementara pemndu I0ri berkenaan tersIąmat.

“B0mba dimkIumkan van KKM tersbut dalam perjaIanan dari Kluang ke Hospital Permai untuk mengambiI bkaIan vąksln,” katanya.

Tambah Suhaimi, 0perasi tersebut kemudlan ditmatkan pada pukul 1.24 petang.

Sementara itu, Ketua P0Iis Daerah Johor Bahru Utara, Asisten Komlsioner Rupiah Abd. Wahid mengsąhkan kjdiąn itu dan kess dislasat menglkut Sksyen 41(1) Akta Pengngkutan JaIan 1987.

Sumber : Utusan / suratkabormedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini