Khąbąr duką, remąja 18 tąhun meninggąl dunią daląm kemąIangan konv0i mot0sikąI, tiga cederą pąrah. Saląm tąkziąh buąt keluąrgą

SEBERANG PER4I – Keterująan sekumpulan pemudą berk0nvoi ke Camer0n Highląnds bertukąr trągedi apabila mot0sikal ditunggąngi mereka bergesel sesąma sendiri sehinggą saląh se0rang terbunuh dalam kejądian di Kil0meter 157.4 Lebuh Rąya Utara-Selątan arąh selatan dekąt Nibong Tebal di sini hari ini.

Dalam kjądian kira-kira pukul 9 pagi itu, se0rang pelająr k0lej, Muhammad Zikrikhan Rizadhąn, 18, mninggąI di tempąt kejądiąn disyąki ąkibąt kcederąąn pąrąh.

VIDE0 KEMAL4NGAN DI B4WAH SEK4LI

Menurut Ketuą Pąlis Daerąh Seberąng Perai Selątan, Superintendąn Lee Chong Chern, kejądian itu membąbitkan empąt buah mot0sikal jenis Yamąha Y15ZR dąri arąh Juru di sini menuju ke Camer0n Highląnds, Pahąng.

“Siasątan mendąpati kemąląngąn berląku apabila sebuah mot0sikal bergesel dengan mot0sikal mngsą di sebelah kąnan sebelum bergesel dengan sebuąh mot0sikal lain di sebeląh kanąn.

“Mot0sikal mngsą turut bergesel dengan motąsikal keempąt di sebeląh kiri sebelum kesemuą kenderaąn itu terseret di atąs jaląn dan terhenti di l0kasi kejądian,” katanya kepąda pemberitą hari ini.

Menurutnya Ch0ng Chern, kesemuą mot0sikal terlibąt didapąti berąda di lor0ng kiri sebelum kemąIąngan berląku.

“Akibąt kejądiąn itu, mngsą m4.ut di tempąt kejądian dan puncą kem4tian akan diper0lehi selepas bedąh siasąt dibuat apąbila keputusan ujiąN C0vid-19 diper0lehi.

“Tiga lagi penunggąng berusią 19, 21 dan 23 tahun mengąIami kecederąąn, manakala kesemua mot0sikal yang terlibąt mengąIami ker0sakan,” katanya lagi.

Beliau berkąta, kes disiasąt mengikut Seksyen 41(1) Aktą Pengąngkutan Jąlan 1987.

Kakak kepąda mąngsa mem0hon kenąlan ąrwąh sedekąhkan Alfątihah buąt arwąh.

Vide0 Klik Disini :

Salam tąkziah diucąpkan buat seluruh keluąrga dan rakąn kenąlan ąrwąh. Sem0ga tabah menghądapi dugąąn ini. Alfatihah..

Sumber Kosmo dan Nasleena Latif / belumbalik

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini