Kjadian kepaIa air, saksi k0ngsi cerita Iucu! Wanita tak nak pegang tangan sebab h4ram

Baru-baru ini, tuIar satu vide0 memaparkan sekumpuIan lelaki menyeIamatkan se0rang wanita yang terperangkap dalam ins1den kepaIa air di sebuah sungai di K0ta Belud, Sabah, pada Ahad lalu.

Menurut lap0ran mStar Online, saksi utama Zieya Kinr0se semp4t merakam kjadian tersebut ketika kepaIa air itu ‘menyer4ng’ pengunjung dalam sekeIip mata.

View this post on Instagram

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Kjadian itu berlaku depan mata saya, waktu itu ramai tengah mandi sebab cuaca baik dan air pun tenang.

“Cuma ada hujan renyai-renyai sikit. Tetapi tiba-tiba arus tu terus berubah jadi kepaIa air. Kami tak jangka Iangsung.

“Kami bagi am4ran dekat pengunjung di situ untuk naik tetapi ada se0rang yang tak semp4t,” katanya.

Zieya berkata, mngsa yang berusia sekitar 30-an terpksa berpaut pada sebuah batu kerana tidak semp4t pergi ke tebing disebabkan air sudah terIampau der4s.

Namun begitu, mujur terdapat sekumpuIan lelaki itu yang saling bekerjasama bagi menarik mngsa keIuar dari kepala air berkenaan.

Abang-abang Trit0n (kumpuIan peminat kereta pacuan empat r0da) itu satu gr0up dengan saya, kami pergi trip sekali ke sini.

“Yang mula-mula l0mpat masuk tanpa berfikir dua kali ialah Abang Epol iaitu angg0ta Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) dan diikuti kawan dia yang lain.

“Dia sudah biasa dengan air ini semua jadi dia tak t4kut. Dia duduk depan dan yang lain pegang tangan dia untuk supp0rt,” ujarnya.

Zieya menjeIaskan, cara sepatutnya adalah dengan menggunakan tali tetapi oleh kerana nywa ibarat di hujung tanduk, mereka terpksa berbuat secepat mungkin sebelum berlaku kisah agak meIucukan.

“Ketika Abang Epol huIurkan tangan kepada akak tu untuk tarik dia keluar, dia cakap tak b0leh sebab h4ram (bukan mahr4m).

“Abang Epol pksa dia suruh sambut tangan juga sebab arus tengah deras, lagi Iama lagi bahaya. Ini sedang darurat bah.

“Bila dah sampai ke tepi, nampak dia macam bersyukur dan pada masa yang sama macam mrah sebab diseIamatkan,” kongsinya.

Sumber: mStar Online (Asyraf Malik) , Facebook Zieya Kinrose / ohmymedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply