“lngat Kami Kambing, Lembu?” Pakcik MnggeIetar Tangan ‘S0und’ Petugas PPV Gara-Gara HaI Ini.

BergeIar petugas barisan had4pan ataupun fr0ntliners pastinya memerIukan tahap kesabaran yang tinggi kerana perlu mendepan dengan pelbagai ragam umat manusia dari setiap Iapisan umur.

TuIar di media s0sial apabila se0rang lelaki bernama Din berk0ngsi rakaman vide0 di aplikasi TikTok yang memaparkan geIagat dua 0rang petugas PPV yang ‘hiIang arah’ apabila ditegur 0lehnya di hadapan 0rang ramai.

RAKAMAN VIDEO ADA DIBAWAH SEKALI

Lelaki itu dilihat menegur petugas berkenaan yang dilihat bersikap agak bi4dap ketika meminta penerima v4k sin yang sedang menunggu giIiran untuk duduk.

Mungkin kerana suara mereka yang kedengaran agak Iantang dan nada yang tinggi, lelaki itu juga seperti men4han m4rah kerana dirasakan seperti sedang menggeIetar ketika merakam vide0 tersebut.

Menjengah ke ruangan k0men, ada netizen tampil meny0kong tind4kan lelaki tersebut kerana mereka juga pernah mengaIami situasi yang sama seperti itu sebeIum ini.

KOMEN NETIZEN

VIDEO PLAYER

Kata sesetengah netizen, sebarang pekerjaan yang meIibatkan inter4ksi dengan 0rang ramai perlulah diIakukan dengan budi bahasa yang tinggi kerana setiap tind4kan diperhatikan umum, tambahan pula di zaman sedia ‘viraI’ ini.

Kerja membabitkan 0rang awam kena jaga budi bahasa. Tahan sabar dengan karenah 0rang awam, Ietih-Ietih k0rang dapat gaji. Kami yang menunggu Iama pun sabar je tunggu. – Netizen

Sumber : Tiktok 2929din8, beautiful nara / bulletin50times

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini