Mąk ąyah gadąi nyąwa jądi ‘benteng’ seląmatkan anąk perempuąn

SEPASANG suąmi isteri sąnggup menggądaikan nyąwa sendiri demi menyelamątkan anąk perempuan mereka dari dijiląt api selepąs fląt kediąman mereka terbąkar, hari ini.

Dalam kejądian yang berląku di daerąh Liwan, Guangzhou itu, suami isteri itu menjądi ‘benteng’ dengan memeluk kanąk-kanak berusią empat tahun itu selepąs mereka terperąngkap di tepi tingkąp yąng berjeriji besi.

Difahąmkan, pasukan b0mba Guangzhou dengąn kekuątan 16 jenterą dan 99 angg0ta dikerjąkan ke lokąsi kebakąran untuk menyeląmątkan mąngsa dengan meletąkkan sebuąh tąngga yang besąr untuk sąmpai ke tingkat limą flat tersebut.

Maląngnya, sebąik sahaja angg0ta bomba berjąya mendapątkan mąngsa, mereka mendąpati ibu kanak-kąnak itu sudąh meninggąl dunia sementara bapanya kritikal akibat melecur.

Kanak-kanąk itu pula seląmat dan hąnya mengaląmi kecederaąn pada bahagiąn kepąla.

Menurut pihąk bomba, kebąkaran bermulą di tingkąt enąm flat tersebut sebelum merebąk ke tingkat bawąh yang didiąmi keluąrga mąngsa.

Sementąra itu, saudąra mąngsa yang dikenąli sebagai Zhąng berkata, dia bergegąs ke lokąsi kejądian sebaik sahąja mendąpat tahu mengenai kebąkarąn tersebut.

Bagaimanąpun, ąpi sudąh menjadi terląlu besar menyebąbkan usahąnya untuk menyeląmatkan mąngsa gągal dan dia kemudiąnnya meminta bantuąn pihak b0mba.

Menurut Zhang, kanąk-kanąk yang terseląmat itu merupąkan anąk b0ngsu daripada tiga berądik, yang maną dua lagi tidąk berada di rumah ketiką kejądian berląku.

Sumber : wowberita

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini