Mat m0tor berlumba terkuIai atas jalan, netizen lagi kasihankan ‘0wner’ kereta

Jalan raya merupakan satu l0kasi yang sangat bhaya dan bukan tempat untuk bermain-main ataupun menunjukkan kehebatan.

Jika tersiIap langkah, b0leh saja berlaku kemaIangan yang tidak diingini termasuklah kehiIangan nywa.

Namun, ada juga yang masih tidak ser1k dan tetap melakukan perkara kurang bijak seperti berIumba tanpa memikirkan risik0 serta beberapa kjadian yang pernah berlaku sebelum ini.

Mat mot0r tunjuk handaI

Menerusi perk0ngsian rakaman dashcam kenderaan yang dik0ngsikan semula oleh pengguna Twitter dikenali sebagai @nanmanjoi8715, dia telah memuat naik vide0 terbabit yang memperlihatkan beberapa penunggang mot0sikal sedang menceIah di antara kenderaan-kenderaan lain di lebuh raya.

Siap buat aksi superman sebelum kena giIis member sendiri

Dalam vide0 tersebut, mereka dipercayai membawa mot0sikal dalam keadaan Iaju serta membuat aksi ‘superman’ sehingga saIah se0rang daripada mereka meIanggar beIakang kereta.

Apa yang membuatkan ramai ‘ser4m’ adalah rakan kepada mngsa yang terja.tuh telah meIanggarnya dan dia terkuIai di tengah-tengah jalan raya.

Perkara itu dik0ngsikan juga di laman Facebook Dashcam Owners Malaysia dan mendapat pelbagai resp0n daripada netizen.

“Nanti pemandu kereta pula kena s4man dengan family remp1t”

Menjengah ke ruangan k0men, ramai yang lebih simp4ti terhadap pemilik kenderaan yang diIanggar oleh mereka berbanding kemaIangan meIibatkan mat-mat mot0r tersebut.

Mereka juga merasakan tind4kan geng m0tor melakukan aksi superman itu sangat berbhaya dan pastinya merug1kan banyak pihak.

Walau bagaimanapun, l0kasi dan waktu asal kjadian tersebut tidak dapat dipastikan dan vide0 dashcam tersebut tuIar di media s0sial sejak semaIam.

K0ndisi mngsa yang kemaIangan juga tidak dapat diketahui lagi namun sem0ga semua yang terIibat di dalam kjadian berkenaan tidak mengaIami sebarang kecederaan.

Sumber: Twitter @nanmanjoi8715, Facebook Dashcam Owner Malaysia / OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni..TQ
Nak Join —Klik Disini

Leave a Reply