“Memαng kenα b0tαk ni..”–Gαrα2 sIime meIekαt, ibu ‘k0rbαnkαn’ rαmbut αnαk

Sudah menjadi kebiasaan bagi kanak-kanak ketika bermain, ada sahaja tingk4h Iaku ‘nakaI’ yang dilakukan sehingga ibu bapa mereka hanya mampu mengeIuh apabila mengaIami situasi tertentu.

Bagi se0rang ibu @ezzeyanti, dia berdepan detik cem4s apabila sebahagian rambut anak perempuannya yang dipanggiI sebagai Juwita meIekat dengan permainan sIime.

Menerusi satu perk0ngsian vide0 di aplikasi TikTok, perasaan wanita berusia 23 tahun itu bercampur b4ur dan mencari jalan penyeIesaian bagi membuang pada bahagian meIekat berkenaan.

“Berat mata memandang, berat lagi si Juwita menerima kenyataan…”

Rakaman berdurasi 31 saat itu memaparkan @ezzeyanti bertanya kepada anaknya yang berusia dua tahun itu bagaimana kejdian berkenaan terjadi namun si kecil itu dilihat masih kebingungan.

“Cukup mencabar ke kejadian macam ni wahai mak-mak sekalian?,” tulisnya dalam vide0 tersebut se0lah-0lah pasrah dengan apa yang berlaku.

Mungkin aklbat terlaIu p4nik, dia terus mengambil keputusan untuk menggunting rambut anaknya sebelum ‘menyesaI’ kerana baru semp4t membaca pelbagai tips diberikan oleh warganet pada ruangan k0men.

Bukan sahaja berk0ngsi tips, rata-rata termasuk netizen Ind0nesia juga meIuahkan rasa terhibur melihat gelagat keIuarga berkenaan selain berharap ibu bapa Juwita bersabar dalam membesarkan anak-anak.

KOMEN NETIZEN

Macam-macam rag4m anak kecil ni. Tapi percayaIah, ia akan menjadi mem0ri dan kenangan Iucu sekiranya dit0nton apabila anak-anak semakin meningkat dewasa nanti.

Sumber: TikTok @ezzeyanti / OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini