MninggąI D𝚞nią Selepąs Memel𝚞k lsIam, Ayah Di Jemp𝚞t Dalam H𝚞snul Khątimah

Klang : Bapa kepada Penolong Setiausaha Kehormat PERKIM Cawangan Klang (sister Mitchelle Nur Alya) , telah k3mbali ke r4hmatuIIah pada 6.55pagi 3 Januari 21. 4llahyrham Yusof Choo Hock Eng, 71, m3nghmbuskan nfas t3rakhir di H0spital Tengku Ampuan Rahimah Klang. 4rwh dan isterinya telah m3meIuk agama islam sejak beberapa bulan yang lalu, Permerg1annya mengundang kesed1han buat anaknya Puan Mitchelle Nur Alya yang sudah lama m3meIuk Islam.

Puan Alya dalam tulisannya,

“Assalamualaikum, Ayh saya Yusof Choo Hock Eng telah k3mbaIi pada 4llah jam 6.55pagi tadi. Setiap yg berny4wa pasti merasai M4Tl, Aku redha dan syukur 4llah telah beri ayah saya hidayah untuk mengucap dan pegang kunci dua kalimah syahadah sebelum Allah menj3mputnya.”

Hujan renyai dari semalam, Alhamdulillah ya robbi, Mohon doa kawan² semua.

Semoga r0h 4llahyrham ditempatkan dikalangan orang-orang yg beriman. Salam tkziah kpd sister Mitchelle sekeluarga. Semoga Allah SWT memberi kesabaran kpd sister sekeluarga dalam menghadapi ujiannya Aamiin. Perk0ngsian p1Iu ini turut dikongsi oleh Mr Wan Cai Official yang dipertanggungjwb untuk urusan jn4zah ayah Puan Mitchelle.

Pengurusan jn4zah golongan muaIaf ini hasil kerjasama UKVJ & PERKIM.

Kami diberi amanah untuk menguruskan jn4zah golongan muaIaf yang juga antara golongan sasaran utama kami. 4llahyrham Yusof Choo Hock Eng 71 tahun mningg4I duni4 di h0spital Tengku Ampuan Rahimah kerana sak1t tua. Untuk makluman pembaca arwh dan isterinya telah memeIuk agama islam sejak beberapa bulan yang lalu.

Tidak sampai setahun lagi suami isteri ini memeIuk agama islam. Kami juga dimaklumkan 3 orang anak 4rwh telah lama memeIuk agama islam sejak bertahun yang lalu. Sebelum ibu bapa mereka mendapat hidayah untuk mengucap dua kalimah syahadah untuk menjadi saudara baru di dalam agama islam.

PENGAKHIRAN YANG BAHAGIA.

Ini yang boleh saya katakan tentang kem4tian 4rwh yang kami bantu urus pada petang ini. Dip3ngakhirannya 4rwh disemad1kan sebagai seorang muslim, Seperti yang kita sedia maklum. Tiada siapa yang mengetahui tentang kesudahan hidup seseorang seperti yang terjadi kepada saudara baru kita ini.

Jalan cerita p3ngakhiran 4rwh pada hari ini sungguh meng1nsafkan, Pengurusan jn4zah 4rwh berjalan dengan lancar dan mudah biarpun pada awalnya hujan lebat membasahi bumi. Dibantu oleh anak anak dan sahabat dari ngo Perkim Cawangan Klang, Begitu juga sewaktu hendak dikebvmikan.

Biarpun keadaan tanah dikawasan sekitar kvbur berlecak, Proses untuk mengebvmikan jn4zah tetap dipermudahkan, Syukur alhamdulillah! Semoga Puan Mitchelle Nur Alya t4bah dengan permerg1an ayah tersayang yang maha esa lebih sayangkan 4rwh, dia insan terpilih. Alfatihah.

Sumber:facebook

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini