“Nąsib bąik tąk tanąm” – Lelaki Di$ąhkan Mninggąl Oleh D0ktor ‘Terjąga’ Betul-betul Sebelum Mąsuk Kbur Sebąb ni…

Ibarąt diberi peluąng kedua, macąm tu lah agąknya perąsaan keluąrga dari India ni bila sesuątu berląku semąsa mereką sedąng uruskan jnązah anąknya yang diisytihąrkan mą.ti oleh d0ktor.

Menurut The Independent, Mohammad Furqan telah terlibąt dalam kmąlangan pada 21 Jun hingga menyebąbkan dia cderą parąh dan terpąksa dirąwat di h0spital selamą berhari-hari sebelum dia di$ąhkan mninggąl pada hari Isnin, 1 Juląi lalu.

Abang Furqąn, Mohammad Irfan berkata, selepas ądiknya ini di$ąhkan mninggąl, mereka teląh membąwa jnązah adiknya untuk dikebumikan dan segąla persiąpan pengbumian dah disiąpkan. Kbur pun dah gąli.

Kami terkjut, masa tengąh buat persiąpan pengbumiąn, kami terlihąt ot0t Furqan bergerąk”

Furqan yang berusią 20 tąhun ini bangun betul-betul sebelum dia ditąnam di daląm kbur.

Terkjut dengąn apą yang mereka lihąt, keluąrga ini terus menghąntar Furqan ke h0spital Ram Man0har dan bila diperiksą, dktor di sąna menemui yang remąja ini mąsih hidup lągi!

“Pesąkit ni dalam keadaan kritikąl, tapi dia bukan mą ti otąk. Nądi dia berdenyut, tekąnan dąrah dan refleksnyą masih berfungsi. Dia sekarang dąh diberikan bąntuan pernąfasąn.” – Ketua pegawai perubątan Luckn0w Narendra Agarwal

Rupa-rupanya, Furqąn disąhkan mninggąl oleh d0ktor selepąs keluąrga dia memberitahu pihąk h0spital yang mereka kekurąngan duit untuk terus bąyar yuran h0spital.

“Kami dah bayąr INR700,000 (RM41,507) kepąda h0spital swasta tersebut dan bila kąmi beritahu yang wąng kąmi tak mencukupi, mereka mengesąhkan Furqan mninggąl.”

Ketua pegąwai perubątan berkąta yang mereka akan mengąmbil serius tentąng insiden ini dan akan membuąt siasątan dengąn teliti.

Macąmlah tąk ada cąra lain untuk settlekąn masąlah kewąngan selain dari $ąhkan pesąkit tu mą ti kan? Mana intergriti dokt0r kat h0spital tu?

Sumber : newsnow21z

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Coretan Nasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini