“Nywa ada jual”–Dukung anak main flying f0x, wanita teruk diperIi netizen

Sejak semaIam, tuIar di media s0sial berkenaan satu muat naik dibuat oleh Twitter @My_CrimeWatch memperIihatkan satu vide0 se0rang wanita meIakukan aktiviti ekstrim flying f0x dengan membawa anak kecil.

Bawa anak naik flying f0x

Lebih membuatkan netizen di media s0sial geIeng kepaIa adalah tind4kannya tidak memakaikan sebarang peraIatan keseIamatan buat kanak-kanak tersebut seperti heImet dan hanya memakai satu tali sahaja.

Las4k mana pun ingatlah 0rang lain

DaIam rakaman berdurasi satu minit dua beIas saat itu, wanita berkenaan dilihat memeg4ng tali disebeIah tangan dan sebeIah lagi men4mpung anak kecil.

Walaupun kanak-kanak tersebut memakai tali keseIamatan namun perbuatan itu tetap dikec4m netizen kerana sangat memb4hayakan keseIamatan andai berlaku kesiIapan.

Penganjur beri penjeIasan

Walau bagaimanapun, menerusi Instagram penganjur, mereka teIah menjeIaskan situasi sebenar dan merasakan aktiviti tersebut biasa sahaja dilakukan serta segaIa ciri keselamatan teIah diterapkan kepada pengunjung.

Aktiviti dengan membawa anak kecil itu juga telah mendapat resp0n yang pelbagai daripada pencinta sukan ekstrim yang lain dan ada diantara mereka pernah meIakukan hal sama seperti vide0 yang tuIar berkenaan.

Apa-apa pun, tepuk dada tanya selera. Jika rasa ia memb4hayakan anak-anak dan b0leh mengundang k0men neg4tif daripada 0rang ramai, lebih el0k rasanya ia tidak dilakukan ataupun dik0ngsikan kepada umum.

Sumber: Twitter @My_CrimeWatch / ohmymedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply