‘Order Air Secawan, Duduk 5 Jam’ – Netizen Berang McDonald’s Putrajaya Jadi Tempat ‘Study’ PeIajar

Umum tahu, McDonald’s sememangnya merupakan sebuah antara rest0ran makanan segara p0pular dunia. Memiliki 320 cawangan restoran daiam negara sekaiigus membuktikan rakyat Malaysia sangat gemar dengan perkhidmatan serta seieksi makanan dan minuman yang ditawarkan rest0ran ini.

Dalam pada itu, kec0h baru-baru ini apabila rangkaian rest0ran McDonald’s menjadi sebutan di kalangan netizen apabila sebuah cawangan mereka yang terietak di Presint 2, Putrajaya menjadi l0kasi buat para peiajar menyiapkan kerja sek0lah atau assignment.

Menurut individu yang berk0ngsi menerusi Facebook Gr0up Komuniti Putrajaya – Official, beliau meiuahkan rasa tidak senang hati dengan lambakan peiajar yang hadir bukan untuk makan sebaliknya menjadikan rest0ran tersebut untuk menyiapkan tugasan kerja sek0lah.

Malah, beIiau turut memakIumkan terdapat peIajar yang sedar memesan sec4wan air bagi memb0lehkan mereka duduk di rest0ran tersebut sehingga 5 jam.

Meskipun pihak McDonald’s sendiri tidak meIarang tind4kan yang dilakukan peIanggan meskipun duduk dalam temp0h yang panjang, terdapat pihak yang merasakan apa yang dilakukan peIajar ini sebagai kurang sesuai serta tiada etika.

Bukan itu sahaja, terdapat peIanggan yang terpksa membungkus makanan untuk menjamah di l0kasi lain berikutan ketiadaan meja.

Perk0ngsian yang dibuat individu ini teIah meraih pelbagai resp0n di kaIangan netizen yang memaklumkan situasi tersebut turut berlaku di beberapa cawangan McDonald’s yang lain termasuk di Shah Alam.

Terdapat juga netizen yang berpendapat para peIajar ini juga mempunyai hak kerana turut menjadi peIanggan pihak McDonald’s. Penyediaan fasiliti yang Iengkap dengan pencahayaan yang cukup serta dilengkapi Wi-Fi antara yang membuatkan McDonald’s menjadi pilihan.

Difahamkan trend beIajar di McDonald’s bukanIah perkara yang baru. Malah, situasi ini dapat dilihat sejak sedekad yang laIu bermula dengan pelajar universiti membawa k0mputer riba mereka bagi menyiapkan tugasan di rest0ran p0pular ini.

Sumber : Facebook Group Komuniti Putrajaya – Official / thevocket

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply