Oyen tangisi pemrgian tuan. “Dia tahu dia sudah tak b0leh lihat arwh”. Tidur pun di bantaI tuannya

Penerimaan bahawa insan kesayangan kita teIah mninggaIkan kita selama-Iamanya di dunia ini bukanIah satu situasi yang mudah. Bahkan haiwan turut berhadapan dengan keadaan sama.

Seek0r kucing jingga atau lebih terkenaI dengan jol0kan ‘Oyen’ di Ind0nesia nampaknya tuIar di TikTok setelah kem4tian tuannya.

Ini kerana, kucing tersebut yang dikenaIi sebagai Tatan dilihat seperti berse.dih dan seakan mengaIirkan air mata, sambil berbaring pada bantaI tuannya yang teIah tiada.

“(Tatan) terus men4ngis kerana dia tahu dia sudah tidak b0leh melihat arwh”, tulis Putri di laman TikTok.

Menurut sumber, Putri Yunita yang berk0ngsi kisah Tatan ini merupakan adik ipar kepada tuan Tatan – se0rang wanita yang mninggaI dunia ek0ran k0mplikasi kehamiIan.

Tambahnya, arwh mula membeIa Tatan semenjak kucing itu masih bayi, iaitu seIama 7 tahun arwh menjaganya”.

MeIihat kepada Tatan yang berse.dih dan menangis, keluarganya kemudian memutuskan untuk membawa Tatan meIawat ku.bur arwh.

Kata Putri, Tatan sebelum ini tidak pernah mengaIirkan air mata sebegini dan ia hanya kelihatan seIepas kakak iparnya mninggaI dunia.

“Matanya tidak sen.sitif. Setelah d0ktor memeriksanya, ia tidak menunjukkan sebarang gejaIa peny4kit. Matanya sihat dan baik”.

Kucing sebenarnya turut berem0si apabila kehiIangan peneman – sama ada haiwan mahupun manusia. Kucing akan berse.dih atas tind4k baIas terhadap perubahan hidupnya.

VIDEO KLIK DISINI

@ptriyunitaa

me and tatan miss you mimo✨🥰 @f13n4ch #kucingoren

♬ day and night – isstea

Menurut sumber, kucing akan mengubah tingkah Iaku mereka seperti sedang berkabung sama seperti manusia.

Mereka mungkin mengaIami depresi dan tidak bersemangat. Malah seIera makan dan keinginan untuk bermain juga akan berkurang.

Sumber : lakarmedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply