Pαnggil Pαwαng Nαk Hentikαn Hujαn, Berdekαh Pesertα MotoGP Teng0k SekαIi Lebαt

Penganjuran perIumbaan MotoGP kali ini kembali lagi dan teIah pun diadakan di Litar Mandalika, Ind0nesia. Meskipun segaIa persiapan lain sudah cukup Iengkap untuk menjayakan pertandingan perm0toran tersebut, namun ia berg4ntung puIa kepada keadaan cuaca yang kadang-kadang boIeh berubah di luar jangkaan.

Aneh aneh aje siap ada pawang hujan…Lucu juga ya

Sesuai dengan keperc4yaan beberapa masyarakat di sana, se0rang pawang yang dikenali sebagai Rara lsti Wulandari atau senang dipanggil Mbak Rara telah pun dipanggiI untuk membuat rituaI men0lak cuaca buruk di Iitar tersebut. Sepanjang upacara tersebut diIakukan, wanita tersebut dilihat turut membawa satu m4ngkuk emas bersama satu t0ngkat kecil sambil membaca mantera.

Fabio mend4dak jadi pawang hujan

Walau bagaimanapun, ketika itu cuaca malah bertukar semakin bvruk dan rituaI tersebut tetap diteruskan dalam keadaan hujan Iebat. Sementara itu, rata-rata peserta serta kru MotoGP yang datang datang dari negara Iuar hanya mampu ketawa melihat aksi berkenaan, Malah semp4t viraI juga salah se0rang rider yang bertanding, Fabio Quatararo dari Perancis turut memerli perIakuan pawang berkenaan.

Kena meng4njing dengan 0rang luar, seri0us maIu…Mat SaIeh geIak je macam ni

Menjengah ke ruangan k0men, rata-rata netizen sangat terhibur melihat rakaman viraI tersebut. Dalam pada itu, ramai yang meng4kui maIah turut merasai sec0nd hand emb4rassment apabila digeIakkan peserta-peserta Iuar.

Kredit: TikTok amerzainal & _jdtfc_ / pnews

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page CoretanNasihat Ya.

PERHATIAN: Pihak CoretanNasihat tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini